اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کرمانشاه

مشکلات فوتبال ساحلی کرمانشاه/ رئیس هیأت فوتبال: تعطیلی ورزشگاه امام خمینی (ره) اشتباه بود

رئیس هیأت فوتبال استان کرمانشاه در پاسخ به انتقادات داوران ساحلی در خصوص نداشتن زمین استاندارد، گفت: امیدواریم مسؤولان تربیت بدنی فضایی را در مجموعه امام خمینی (ره) و یا مجموعه 15 خرداد در اختیار ورزشکاران این رشته قرار بدهند.

مشکلات فوتبال ساحلی کرمانشاه/ رئیس هیأت فوتبال: تعطیلی ورزشگاه امام خمینی (ره) اشتباه بود

خبرگزاری فارس، کرمانشاه - کمیل نظری. از 25 مهر 1387 علی محبی زنگنه، سه دوره متوالی ریاست هیأت فوتبال استان کرمانشاه را بر عهده داشت است، محبی در سال 87 با اخذ 17 رای پس از جلال مرادی، داور سابق فوتبال استان، مدیریت فوتبال استان را برعهده گرفت و در پس از آن در سال 91 با کسب 16 رای در مقابل 13 رای غلامرضا شیروانی و سه رای فریدون معتمدیان و صفر رای یا انصراف جمشید دانش‌مهر، مرادعلی روشنی و فرزاد مشکوب برای سال دوم به ریاست هیأت فوتبال استان رسید؛ محبی در دوره سوم حضور خود در حالی با اقتدار 24 رای مجمع را از آن خود کرد که جلال صفری تنها سه رای به دست آورد و سیداحسان احسانی و پرویز نیکروش انصراف دادند و یا موفق به کسب رای نشدند.

با توجه وضعیت متفاوت اساسنامه فدراسیون فوتبال با سایر هیأت‌های ورزشی، حضور محبی در دوره چهارم هنوز مشخص نیست چرا که اولا هیچ دستورالعملی دال بر منع حضور بازنشسته‌ها در راس هیأت فوتبال وجود ندارد و در ثانی شخص علی محبی خود را در زمره بازنشسته نمی‌داند و با این حال و با توجه به سوابق مجامع قبلی به نظر می‌رسد اصلی‌ترین حریف علی محبی در مجمع مهر سال 99 عملکرد خود او خواهد بود، کادر هیأت فوتبال استان مهمان دفتر فارس هستند و محبی با مشورت اعضای کادر به برخی از سئوالات خبرگزاری پاسخ می‌دهد که زیر می‌خوانید.

فارس: یکی از نقاط قوت هیأت فوتبال استان کرمانشاه، فعالیت سازمانی و اداری هیأت است، اما به نظر می‌رسد در خصوص تیم فوتسال شاهین و فوتسال بعثت و فوتبال راهیان عملکرد موفقی در این حوزه نداشته‌اید؟

محبی: در ابتدای امر باید توجه داشت که تیم‌های نامبرده شده با مدیریت خصوصی فعالیت می‌کنند و هیأت فوتبال اجازه دخالت در بسیاری از مسائل مربوط به این باشگاه را ندارد، اما در راستای مساعدت این تیم‌ها از هیچ کمکی فروگذار نبوده‌ایم.

اما در خصوص فعالیت تیم شاهین کرمانشاه باید گفت امتیاز این تیم مربوط به آقای عبدالعلی شاملی است این تیم با حمایت مالی آقای احسانی در لیگ دسته یک فوتسال کشور حاضر شد و به مقام قهرمانی رسید، پیش از برگزاری لیگ برتر فوتسال طی جلسات مکرری که با حضور در اداره‌کل ورزش و جوانان استان تشکیل شده سرانجام آقای شاملی بدون چشم داشت مالی جناب آقای احسانی را به عنوان مدیرعامل انتخاب کرد.

در خصوص تیم فوتبال راهیان کرمانشاه و آقای کریمی بارها از طرف فدراسیون مورد شماتت قرار گرفته‌‌ایم که چرا در تمامی جوانب در طرف تیم راهیان هستید، ما در پرونده مربوط به آقای کریمی از هیچ کمکی روی گردان نبوده و تمام سعی خود را جهت احقاق حق این تیم به عنوان یکی از پتانسیل‌های فوتبال استان به کار گرفتیم.

در خصوص تیم فوتسال بعثت کرمانشاه وضعیت قدری پیچیده شد، با تعقیر مدیریت مجموعه پلیمر، این مجموعه پس از حضور در لیگ دسته یک فوتسال اعلام کرد که قصد تیم داری در عرصه قهرمانی را ندارد و پس از رایزنی‌های فراوان و البته مساعدت مدیریت این مجموعه مقرر شد امتیاز این تیم با شرط عدم خروج از استان کرمانشاه در اختیار هیأت قرار بگیرد.

هیأت فوتبال جهت حفظ سهمیه استان در لیگ دسته یک فوتسال این تیم را با عنوان هیأت فوتبال استان ثبت کرد و پس از چندماه با حضور اسپانسر، این تیم با مجموعه بعثت فعالیت خود را ادامه داد اما این همکاری مدتی طول نکشید و اسپانسر نیز از ادامه همکاری با تیم انصراف داد و پس از آن تمام هزینه‌های مربوط به ادامه مسابقات این تیم متوجه هیأت فوتبال استان شد، در عین حال که متوجه منع قانونی هیأت فوتبال در امر تیم‌داری هستیم اما خوشحالیم که اسباب عدم خروج این تیم از مجموعه استان را فراهم کردیم.

فارس: یکی از انتقادات وارد بر هیأت فوتبال استان حضور تعداد افراد بسیار بیشتر از سایر هیأت‌های ورزشی استان در کادر هیأت و عدم فعالیت این هیأت در ساعات اداری صبح است، در این خصوص نظر شما چیست؟

محبی: در هیأت فوتبال استان کرمانشاه 22 نفر مشغول فعالیت هستند و از بابت زحمات این عزیزان در مجموع مبلغ 4 میلیون و 150 هزار تومان در ماه دستمزد پرداخت می‌شود این تعداد افراد بسیار کمتر از جایگاه‌های تعریف شده در چارت یک هیأت فوتبال است و سعی شده است در حد توان در طول ادوار و بازه‌های زمانی مختلف از مجموعه مختصصین و پیشکسوتان فوتبال در کادر هیأت استفاده است.

در خصوص فعالیت در ساعات اداری باید در نظر گرفت که مبلغ پرداختی هیأت به نیروهای خود بسیار کمتر از مصوبه اداره کار بود و بر همین اساس نمی‌توان از آن‌ها خواست که همانند یک کارمند رسمی در ساعات اولیه روز در هیأت حاضر شوند، البته با توجه به امکان ثبت هیأت فوتبال در سازمان ثبت شرکت‌ها، در صورت حضور در دوره بعد هیأت فوتبال قصد داریم بخشی از فعالیت هیأت را به صبح موکول کنیم.

فارس: سال‌ها از درخشش جلال مرادی در کسوت داوری کشور و حضور دانشمهر در سطح لیگ برتر می‌گذرد، به نظر می‌رسد هیأت فوتبال در بحث داوران روند رو به رشدی را طی نمی‌کند، و به دلیل عدم سکونت مسؤول کمیته داوران در استان کرمانشاه، به عملکرد این کمیته انتقادات زیادی وجود دارد، نظر شما چیست؟

محبی: در ادوار مختلف افراد متفاوتی در مسند مسؤول کمیته داوری استان قرار داشه‌اند، ما برای مدیریت این بخش از افراد باتجربه زیادی دعوت به همکاری کردیم اما مورد استقبال قرار نگرفت با این اوصاف با توجه به گفتگوهای که با آقای صیدی مبنی بر مساله عدم سکونت در کرمانشاه، شده است در صورت تداوم فعالیت در چهار سال بعد، از حضور عزیز دیگری در این سمت استفاده خواهیم کرد.

فارس: فوتبال استان کرمانشاه در بخش بانوان دارای استعدادهای بسیار زیادی است، این مهم با درخشش ستاره‌های کرمانشاهی در میادین ملی و حتی جهانی و حتی موفقیت تیم‌های فوتبال و فوتسال بانوان استان در المپیادهای استعدادهای برتر به اثبات رسیده است، اما به نظر می‌رسد رویکرد کمیته بانوان استان در جذب، سامان‌دهی و حضور در لیگ‌های کشوری موفق نبوده است، نظر شما در این خصوص چیست؟

محبی: در بخش بانوان ما چهار بانو با مدرک کارشناسی ارشد داریم، خانم‌ها ایوانی، فاطمه مرادی، آزاده قنبری و صادقی؛ در انتخابات هیأت فوتبال استان کرمانشاه خانم ایوانی با رای اعضای مجمع به عنوان نایب رئیس بانوان هیأت انتخاب شد و در مدت فعالیت خود تمام سعی و تلاش خود را جهت جذب اسپانسر به کار بسته، اما در این راه موفقیتی را کسب نکرده است.

در کنار این مهم، همواره سعی شده است از استعداد و توانایی‌های سایر نخبه‌های استان استفاده شود و کمال مساعدت و همکاری با ستاره‌های فوتبال استان به کار گرفته شده است.

فارس: با توجه به رویکرد اقتصادی فوتبال، فعالیت کمیته اقتصادی هیأت یکی از الزامات اساسنامه است، اما این کمیته مدت‌ها در این هیأت تشکیل نشده و پس از تشکیل آن در 6 ماه اخیر فعالیتی را از آن شاهد نیستیم، عملکرد خود را در این حوزه چگونه ارزیابی می‌کنید؟

محبی: در دوره‌های قبلی مدریت هیأت، کمیته بازاریابی در هیأت فوتبال استان فعالیت می‌کرد اما در این دوره، این کمیته فاقد مدیر بود، در تاریخ 8 مهرماه 98 آقای فریبرز رحیمی باتوجه به ابراز تمایل خود به فعالیت در حوزه اقتصادی و بازاریابی، با حفظ سمت به عنوان مسؤول این کمیته انتخاب شد و در مدت انتخاب آقای رحیمی براساس گزارش‌های ارائه شده از جناب ایشان، چند برنامه بازاریابی دنبال شده است اما به موفقیتی دست پیدا نکرده است.

فارس: تعامل هیأت با هیأت‌های فوتبال در شهرستان ها چطور است؟

محبی: ارتباط خوبی با هیأت‌های شهرستانی داریم و سعی می‌کنیم از حداکثر ظرفیت شهرستان‌ها استفاده کنیم، در طرف مقابل هیأت‌های شهرستانی نیز سعی می‌کنند از تمام توان خود در ارتباط با هیأت استان بهره‌مند شوند، این مساله در بحث‌های استعدادیابی به خوبی مشهود است و به نحوی که همه شهرستان‌ها به اندازه سهمیه خود نفرات اعزام کرده و یا حتی سعی می‌کنند بیشتر از ظرفیت نفر اعزام کنند؛ در کنار این مساله سعی می‌کنیم از نظرات شهرستان‌ها در بهبود عملکرد هیأت فوتبال نیز استفاده کنیم.

فارس: بحث اساتید دوره‌های مربیگری و دفعات تدریس هر یک اساتید استان در هیأت، یکی از انتقادات برخی از مربیان است، در این خصوص نظر شما چیست؟

محبی: در اختصاص امتیاز تدریس در دوره‌های مربیگری فوتبال، چند نکته مهم وجود دارد، اول اینکه تعداد اساتید کلاس‌های مربیگری استان کرمانشاه 6 نفر است و کلاس‌های مربیگری به صورت نوبتی به این اساتید تقسیم می‌شود، مساله دوم سطح اساتید است که در برخی از کلاس‌های مربیگری اجازه استفاده از برخی از اساتید را در دوره‌های خاص به ما نمی‌دهد و مساله دیگر توجه به این نکته است که در ادوار گذشته از اساتید ما در استان‌های همجوار نیز استفاده می‌شد، اما در سال‌های اخیر اکثر استان‌های همجوار خود دارای اساتید کلاس مربیگری هستند.

فارس: عملکرد مدارس فوتبال را چگونه ارزیابی می‌کنید؛ آیا تمام مدارس فوتبال فعالیت خود را در تمام طول سال ادامه می‌دهند؟

محبی: در استان کرمانشاه 35 مدرس فوتبال در تمامی شهرستان‌های استان داریم، باتوجه به برگزاری مسابقات مختلف رده‌های سنی در طول سال، همه مدارس فوتبال مجبور به ادامه فعالیت خود در تمام طول سال هستند چرا که اگر در مسابقات شرکت نکنند سال بعد از امتیاز مدرسه فوتبال محروم خواهند شد.

دامنه فعالیت و کیفیت مدارس فوتبال ممکن است از مدرسه به مدرسه‌ای دیگر متفاوت باشد، اما این مساله به معنی عدم فعالیت برخی از مدارس نیست.

خروجی مدارس فوتبال در کشور این است که در شرایط فعلی با زحمات مدیران و مربیان حاضر در مدارس فوتبال 14 تیم در رده‌های مختلف سنی در سطح کشور در حال رقابت هستند، درآمد حاصل از اخذ مجوز برای مدارس فوتبال  همواره صرف برگزاری مسابقات در این رده‌های سنی و برگزاری اختتامیه آن می‌شود و معمولا هزینه‌های اضافه‌ای را نیز متوجه هیأت می‌کند اما از این امر خرسند هستیم.

فارس: یکی از نقاط قوت هیأت فوتبال در سال‌های دور بحث فوتبال ساحلی بود، اما این حوزه هم‌اکنون در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برد؟ دلیل این مساله چیست؟

محبی: فوتبال ساحلی استان کرمانشاه در مجموعه ورزشی حضرت امام خمینی (ره) فعالیت خوبی را دنبال می‌کرد، اما با یک تصمیم اشتباه این مجموعه تعطیل شده و فضای در دهکده المپیک برای آن‌ها تعریف شد، این تصمیم‌گیری باعث شد ، فضای موجود در مجموعه امام خمینی (ره) که اتفاقا در داخل شهر واقع شده است تعطیل شده و از طرف دیگر به علت عدم تامین اعتبارات زمین دهکده المپیک نیز قادر به فعالیت نباشد، این مساله فعالیت فوتبال ساحلی را در استان تقریبا به حالت تعطیل درآورد.

تکمیل مجموعه فوتبال ساحلی دهکده المپیک نیازمند تخصیص اعتبار است و دسترسی این مجموعه برای ورزشکاران فوتبال ساحلی نیز واقعا سخت و مشکل است و قطعا با توجه به بعد مسافت دهکده المپیک و وضعیت مالی ورزشکاران، این مجموعه حتی اگر تکمیل شود بلا استفاده راه خواهد شد، امیدواریم با مسؤولان تربیت بدنی فضای را در همان مجموعه امام خمینی (ره) و یا مجموعه 15 خرداد در اختیار ورزشکاران این رشته قرار بدهند.

فارس: در برخی موارد به نظر می رسد اختلاف نظرهای در داخل هیأت فوتبال استان کرمانشاه وجود دارد، این مساله را تایید می‌کنید؟

محبی: اختلاف‌نظر در هر مجموعه‌ای طبیعی است اما این اختلاف‌نظرها در جمع‌بندی کلی به یک تصمیم واحد منجر می‌شود و هیچگونه شکاف تصمیمی را در مدیریت هیأت به دنبال ندارد، ما سعی می‌کنیم در پیشبرد برنامه‌های هیأت از نظر تمام دوستان و پیشکسوتان استفاده کنیم، همین مساله ممکن است در برخی موارد منجر به اختلاف‌نظر در جزئیات شود.

فارس: برنامه ای با عنوان تقدیر از نخبه های فوتبال توسط جمعی از اهالی فوتبال طراحی شد که موفق به اجرا نشد، از طرف دیگر برنامه ای مشابه از طرف هیات هیچ گاه اجرا نشده بود، دلیل چیست؟

محبی: در خصوص اجرای برنامه مدنظر باید گفت، که در طراحی و اجرای برنامه شبهات بسیار زیادی وجود داشت که برگزاری آن را با چالش مواجه می‌کرد، سازمان مردم نهادی که بر روی کاغذ متولی این امر بود در حوزه فوتبال هیچگونه سابقه و یا مجوز فعالیتی نداشت این مسائل باعث از ملقی شدن این برنامه شد.

پیرامون برگزاری تقدیر از پیشکسوتان و نخبه های فوتبال استان باید گفت، هیأت فوتبال به شدت موافق برگزاری این برنامه است اما مساله این است که اسپانسر لازم جهت برگزاری این برنامه در اختیار هیأت قرار ندارد و عده‌ای به دلایل شخصی اجازه ورود برخی اسپانسرها به برگزاری این برنامه با مدیریت هیؤت فوتبال را نمی‌دهند این موضوع باعث شد که برنامه مذکور ابتر بماند.

فارس: به چه میزان از انتقاد مخالفان خود استقبال می‌کنید؟

محبی: مساله انتقاد با تخریب دو مقوله کاملا مجزا است ما نباید به بهانه انتقاد یک شخص را تخریب کنیم، اگر انتقادی به عملکرد هیأت در موضوع خاصی وجود داشته باشد قطعا از آن استقبال خواهیم کرد اما اگر یکی از مسؤولان هیأت از اضافه‌خواهی کسی جلوگیری کند و آن فرد با تمام توان در راستایی تخریب او قدم بردارد این موضوع موردپسند هیچ کسی نیست.

فارس: صحبت پایانی؟

محبی: یکی از مسائلی که نباید از آن به سادگی عبور کرد، تامین زیرساخت لازم برای رشته ورزشی فوتبال در سطح استان توسط مدیرکل وقت اداره‌کل ورزش و جوانان استان است و به حق باید برای احداث این حجم از زمین چمن مصنوعی در شهرستان‌ها و مرکز استان از آقای صابر رحیمی تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول