اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

36 درصد از مساحت کردستان نیازمند بازآفرینی است

مدیرکل راه وشهرسازی کردستان گفت: 36 درصد از مساحت هفت شهر استان در حوزه بازآفرینی شهری شامل بافت فرسوده، بافت با پیشینه روستایی، سکونت گاه‌های غیر رسمی، بافت ناهمگون و بافت تاریخی بوده که نیازمند بازآفرینی و احیا است.

36 درصد از مساحت کردستان نیازمند بازآفرینی است

محمدصدیق ثابتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: 50 درصد از جمعیت شهرهای کردستان در محدوده با تراکم بالا وکم  برخوردار از استاندارهای زندگی شهری ساکن‌ هستند که باید برای آن چاره‌ اندیشی شود.

وی خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی برای بازآفرینی در این مناطق  با نگاه ویژه 49 پروژه را با اعتباری بالغ بر110 میلیارد تومان در شهرهای سنندج، سقز، مریوان، قروه، بیجار، کامیاران و بانه  تعریف کرده است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته عملیات اجرایی این پروژه‌ها شروع شده و تعدادی هم به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد: بقیه پروژه‌ها  نیز هم اکنون باسرعت مناسب در حال انجام است.

کمبود فضای آموزشی، فضای سبز، اماکن تفریحی و معبر گذرگاهی از مهمترین مشکلات مردم در مناطق حاشیه در سطح استان است

 

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به وضعیت نامناسب نواحی منفصل شهری در سنندج، تصریح کرد: کمبود فضای آموزشی، فضای سبز، اماکن تفریحی و معبر گذرگاهی از مهم‌ترین مشکلات مردم در مناطق حاشیه در سطح استان است.
به گفته ثابتی، اداره کل راه و شهرسازی کردستان در حال حاضر احداث خیابان گاز، خیابان حاج فیضه و دکل  و ساخت دو واحد مدرسه 6 کلاسه و 9 کلاسه همچنین مرکز خدماتی، فرهنگی، ورزشی در محله نایسر و احداث خیابان استاد هیمن در محله حسن آباد سنندج را در دستور کار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اضافه کرد: اتمام احداث منبع آب شرب بهداشتی، مدرسه 6 کلاسه و  مدرسه 9 کلاسه با پیشرفت 85درصدی از دیگر خدمات راه و شهرسازی در نایسر است.

وی از احداث یک مجموعه چند منظوره خدماتی،  ورزشی و فرهنگی (مرکز محله ) با بیش از 60 درصد پیشرفت در نایسر خبر داد و اذعان داشت: احداث خیابان 850 متری ماموستا هیمن با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 500 میلیون تومان در ناحیه منفصل شهری سنندج از دستاوردهای دیگر طرح بازآفرینی شهری در سطح استان است.

وی اذعان کرد: با احیای منطقه آغه زمان وانبار غله متروکه، اقتصاد راکد این محله‌ها زنده خواهد شد.

ثابتی با اشاره به رتبه نخست کردستان در جذب اعتبارات بازآفرینی خاطرنشان کرد: ارتقای استانداردهای لازم برای زندگی، حفظ جان و مال شهروندان، آزادسازی معابر، کاهش بار ترافیکی، کاهش آلاینده های زیست محیطی و سلامت شهروندان از اهم اهداف و مزایای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری است.

انتهای پیام/2330/71/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول