اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

لزوم رعایت الگوی پوشش مناسب در واحدهای صنفی با نظارت‌های مردمی

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی انتظامی گلستان بر لزوم رعایت الگوی پوشش مناسب در واحدهای صنفی تاکید کرد و گفت: حفظ ارزش‌ها وظیفه اجتماعی است و پلیس با مشارکت مردمی نظارت عالی را بر این امر خواهد داشت.

لزوم رعایت الگوی پوشش مناسب در واحدهای صنفی با نظارت‌های مردمی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، صادق غریب بعد از ظهر امروز در حاشیه جلسه با مدیران اصناف مختلف استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان با تقدیر از تلاش‌های اصناف مختلف در رونق تولید و چرخه اقتصادی کشور و استان گلستان اظهار کرد: متاسفانه در روزهای انتهای سال گذشته و ابتدایی سال جاری با توجه به شیوع ویروس کرونا، مجبور به ایجاد محدودیت فعالیت برای اصناف شدیم که این محدودیت تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بوده است.
وی ادامه داد: یکی از اتفاقات بسیار خوبی که در استان گلستان به وقوع پیوست همراهی و درک متقابل اصناف از وضع موجود و اجرای خودجوش و همراهی بسیار عالی واحدهای صنفی با پلیس و نهادهای تصمیم‌گیر بوده است.
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی انتظامی گلستان تصریح کرد: تعداد انگشت‌شماری واحدهای صنفی متخلف نیز در این ایام متاسفانه شرایط جامعه را درک نکرده و تخلف می‌کردند که باز هم خوشبختانه ضمن نظارت‌ها و تذکرات پلیس اما از سوی اصناف مربوطه و همکاران خودشان مورد تذکر و ارشاد قرار می‌گرفتند، هرچند برخی واحدهایی هم وجود داشته که به دلیل عدم تمکین از قانون و بی‌توجهی به تذکرات پلمب شدند.
غریب گفت: نیت پلیس برقراری نظم و امنیت در جامعه است و وجود نظم و امنیت نعمت بزرگی است که زمانی قدردان آن خواهیم بود که آن را از دست بدهیم.

* نگاه پلیس نگاه جامعه‌محوری و مردم‌محوری است
وی اضافه کرد: نگاه پلیس نگاه جامعه محوری و مردم محوری است و پلیس تلاش می‌کند با کمک مردم نظم را ایجاد کرده و با کمک خود مردم این نظم را گسترش و توسعه دهد.
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی انتظامی گلستان بیان کرد: اداره نظارت بر اماکن عمومی انتظامی گلستان به هیچ عنوان به دنبال مچ‌گیری و یا برخوردهای صلبی نیست بلکه ما معتقدیم اصناف بخش مهم و تاثیرگذار در اتفاقات اجتماعی، اقتصادی و حتی فرهنگی هستند.
غریب گفت: در هر قشری نظارت رکن اصلی فعالیت صحیح و حرکت در مسیر درست است و براساس قانون نیز نظارت بر اماکن عمومی و اصناف بر عهده پلیس گذاشته شده است.
وی تاکید کرد: اصناف الگوی مستقیم و موثر در جامعه هستند و نحوه عملکرد اصناف تاثیر مستقیمش را در رفتار، پوشش و گفتار افراد جامعه نشان خواهد داد.
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی انتظامی گلستان با اشاره به توجه جوامع مختلف در هر کشور به قانون اساسی و ارزش‌های آن کشور، تصریح کرد: حجاب و رعایت پوشش مناسب در جامعه ما موضوعی است که جز قوانین و ارزش‌ها محسوب می‌شود.

* لزوم رعایت الگوی پوشش مناسب در واحدهای صنفی
غریب با گرامیداشت یاد شهداء انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم گفت: برای حفظ ارزش‌های اسلامی در کشور جوانان زیادی از جان خود گذشتند و ما باید برای خون این شهداء احترام قائل باشیم.
وی اضافه کرد: توصیه و تاکید ما به مدیران اصناف، واحدهای صنفی، مدیران فروشگاهی این است، با رعایت الگوی پوشش مناسب ضمن احترام به خانواده شهداء، نظم و آرامش روانی را در جامعه حفظ کنند.
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی انتظامی گلستان با تاکید بر اینکه رعایت حجاب و الگوی پوشش فقط مخصوص بانوان نیست گفت: آقایان نیز باید بر مبنای عرف، شرع و قانون در این حوزه عمل کنند.
غریب با تقدیر از مدیران مجموعه‌های فروشگاهی که با تهیه لباس فرم مناسب و اسلامی برای کارکنان خود به ارزش‌های جامعه احترام می‌گذارند متذکر شد: انتظار ما این است به‌خصوص فروشگاه‌های پوشاک در فروش اجناس خود نیز دقت کنند ضمن اینکه در بخش تولید و واردات پوشاک نیز باید اقدامات گسترده انجام شود.
وی گفت: پلیس در رویکرد جدید، اقدامات اجتماع محوری و فرهنگی را با گستردگی در دستور کار دارد هرچند که این اقدامات در وظیفه اصلی پلیس نیست اما با توجه به احساس نیازی که شده سعی ما بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر است.
غریب تاکید کرد: انتظار ما بر این است واحدهای صنفی و مدیران اصناف با پلیس همراهی بیشتری داشته باشند تا در کنار هم نظم را هرچه بیشتر در سطح بازار و جامعه ایجاد کنیم.

انتهای پیام/83004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول