اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

«دکمه‌های گربه‌ای» پشت ویترین کتابفروشی‌ها

کتاب «دکمه‌های گربه‌ای» نوشته تهمینه حدادی، با تصویرگری هاله قربانی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار کتاب شد.

«دکمه‌های گربه‌ای» پشت ویترین کتابفروشی‌ها

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «دکمه‌های گربه‌ای» نوشته تهمینه حدادی، با تصویرگری هاله قربانی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار کتاب شد.

این کتاب که مناسب برای گروه سنی خردسال و کودک است با تمرکز بر یاددهی روزهای هفته، اندازه‌ها، شمارش اعداد و مهارت‌های زندگی نوشته شده است.

تهمینه حدادی نویسنده کتاب در خصوص آموزش‌های موازی موجود در کتاب گفت: این کتاب روایت‌گر ماجرای دختری است که همراه با مادر خود به دوخت لباس مشغول هستند. در این بین با خیال پردازی دختر مواجه می‌شویم که با دکمه‌های لباس خود که به شکل گربه هستند، دوست می‌شود. در واقع می‌توان کتاب را در بخش‌های مختلف مورد بررسی قرار دارد.

 

حدادی بار اصلی داستان را رابطه وی با خانواده، حیوانات و همچنین خیال پردازی وی دانست و ادامه داد: دکمه‌های گربه‌ای در واقع کتابی چند منظوره است که در آن یک روایت بومی از دختری در خانه‌ای با شکل و شمایل ایرانی دیده می‌شود. د راین داستان اعضای خانواده، در کنار هم خود را برای یک اتفاق آماده می‌کنند. اتفاقی که در آن دختر با دکمه‌های لباس خود که شبیه به گربه است دوست شده و تا آماده شدن لباس در لایه‌های زیرین داستان بزرگی و کوچکی، روزهای هفته، شمارش اعداد، نوع پارچه‌هاو کاربرد آن و ... را یاد می‌گیرد.

حدادی که خود خبرنگار حوزه کودک است و در عرصه کودک فعالیت دارد از طریق آشنایی با حس‌های کودکان و شناخت نیاز والدین در آموزش به کودک دست به تالیف این کتاب زده است.

 این کتاب با تصویرگری هاله قربانی روایت می‌شود که با ارائه جزئیات در تصویر خواننده و مخاطب را به چالش می‌کشد.

یادآور می‌شود تهمینه حدادی نویسنده و تصویرگر کتاب‌های ‌کودک و نوجوان در سال ۱۳۶۵ متولد شد. از جمله آثار داستانی وی می‌توان به «شهرهای بدون نردبان»، «دشت قرمز قرمز»، «درخت و دختر»، «شکمی که باید صاف شود»، «پس خودم چه کار کنم؟»، «دفتر کوچولو و سایه‌اش»، «من گربه نیستم»، «خانواده ۱۸ نفره»، «این منم خود خودمم!»، «قصه یک سیاره قشنگ»، «لالایی موش‌ها» و  رمان «آقای شاعر و خانم نویسنده» اشاره کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول