اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آژیر قرمز کرونا دوباره در فارس به صدا درآمد/ احتمال بازگشت محدودیت‌ها در پی شیوع کرونا

شهردار شیراز خطاب به شهروندان هشدار داد که بی‌توجهی برخی افراد نسبت به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی ، منجر به اوج گیری موارد ابتلا به کروناویروس در شیراز شده است.

آژیر قرمز کرونا دوباره در فارس به صدا درآمد/ احتمال بازگشت محدودیت‌ها در پی شیوع کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، پرونده کرونا همچنان باز است و شرایط کرونایی که  می رفت تا کمی بهبود پیدا کند و تحت کنترل باشد، بار دیگر افسار پاره نمود و عرض اندام کرد.
شهردار شیراز طی یک پیام خطاب به شهروندان هشدار داد که بی‌توجهی برخی نسبت به لزوم رعایت پروتکل‌ها، منجر به اوج گیری موارد ابتلا به کروناویروس در شیراز شده است.
وی با اشاره به تاثیر حضور مردم در اماکن عمومی و بی توجهی به ضرورت استفاده از ماسک و رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی، هشدار داد که در صورت ادامه این روند و با نظر مسئولان بهداشتی، شهرداری مجبور به بازگرداندن محدودیت‌ها خواهد شد.

از ابتدای اسفندماه که زنگ خطر کرونا به صورت جدی به صدا درآمد، مشاغل تعطیل و محدودیت‌ها آغاز شد.
مردم قرنطینه خانگی را ترجیح دادند و با چشم پوشی از عده ای که بیخیال، بار سفر بستند و جاده ها را غرق در ترافیک کردند، مابقی تمام تلاش‌شان را به کار گرفتند تا کرونا مهار شود.
تا جایی که مردم نوروز را در تنهایی شان جشن گرفتند و قید دید و بازدید عزیزانشان را زدند.
اما امروز پس از گذشت بیش از چهار ماه و در حالی که کرونا تقریبا به مدیریت درآمده بود و چشمها و گوشها در انتظار دیدن و شنیدن واکسنی بود که بیاید و این ویروس را نابود کند، بار دیگر کنترلش از دست خارج شد.
ساعت کار ادارات کاهش یافته بود و کسب و کارها تعطیل شده بود اما امروز وقتی همه چیز به روال سابق بازگشت و رفت و آمدها از سر گرفته شد،کرونا که عده ای معتقد بودند ضعیف شده، دوباره قدرت گرفت و آمار ابتلا و مرگ و میر را دوچندان کرد تا ترس و دلهره دوباره به جانمان بیفتد.
با وجود اینکه احتکار ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی در ابتدای شیوع، مردم را با مشکل مواجه کرد،اما مقابله با محتکران و پای کار آمدن خیرانی که اقدام به راه‌اندازی کارگاه‌های ساخت ماسک و مواد ضدعفونی کردند، شرایط را هموار کرد.
با این وجود عده ای هنوز هم علی رغم هشدارهای مقامات بهداشت باز هم در استفاده از ماسک کوتاهی می کنند و فاصله اجتماعی را نیز رعایت نمی کنند.
عده ای معتقدند ادوات بهداشتی در اختیار مردم و یا کارمندان ادارات قرار نمی‌گیرد یا قیمت بالای این اقلام مانع از استفاده آن می شود،که این خود جای بررسی دارد.
اما در این رهگذر عدم رعایت فاصله اجتماعی چه می شود؟حضور غیرضروری در اماکن شلوغ و پرتردد همچون بازارها و سالن های آرایش چه می شود؟ حضور در مجالس ختم و عروسی چه می شود؟
اینها هم نیازمند هزینه کردن است که از پس آن برنیاییم؟!
آری، آماری که امروز شاهدش هستیم خبر از یک رخداد فجیع می دهد که جز با احساس مسوولیت تک تک خودمان و رعایت موارد اولیه پیشگیری که از ابتدا تا کنون همواره بر آن تاکید شده است، همچون شست و شوی مکرر دستها و استفاده از ماسک در کنار رعایت فاصله اجتماعی با آدم‌های اطراف حداقل تا یک و نیم متر در کنار ازخودگذشتگی و ایثارهای بی دریغ کادر درمان حل نخواهد شد.
ماندن در خانه و پرهیز از حضور در مکان های شلوغ و مسیرهای پرتردد و همچنین به تاخیر انداختن مجالس نیز نسخه دیگری است که امروز باید برای همه پیچید.
کاش خودمان برای خودمان دلسوزی کنیم تا بیش از این شاهد مرگ عزیزانمان نباشیم و هر چه سریع‌تر کرونا را به چرخه نابودی بسپاریم.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول