اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

اختصاص بودجه 5 میلیاردی برای کاخ موزه گلستان/ نرخ بلیت موزه افزایش نمی‌یابد

مدیر کاخ موزه گلستان با اشاره به اینکه بلیت بازدید از موزه امسال افزایش نمی‌یابد، گفت: بازدیدکنندگان نگرانی بابت ابتلا یا انتقال کرونا در کاخ گلستان نداشته باشند چرا که پروتکل‌های بهداشتی به صورت کامل رعایت می‌شود.

اختصاص بودجه 5 میلیاردی برای کاخ موزه گلستان/ نرخ بلیت موزه افزایش نمی‌یابد

آفرین امامی مدیر کاخ موزه گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، درباره شرایط این کاخ موزه با توجه به بروز و شیوع کرونا اظهار داشت: همزمان با شیوع کرونا و تعطیلی موزه‌ها برنامه‌ریزی‌های وسیعی جهت انجام بازدیدهای مجازی از این کاخ موزه انجام گرفت که مورد استقبال شهروندان بود. همچنین در ایام نوروز با همکاری وزارت ارتباطات برنامه‌هایی را برگزار کردیم و در تلاش هستیم که این اقدام استمرار یابد.

وی با اشاره به اینکه ویروس کووید ـ 19 باعث بروز فصل جدیدی از بازدیدها به صورت مجازی در موزه‌ها شده است، گفت: کاهش مراجعه‌کنندگان حضوری به دلیل شیوع کرونا دور از ذهن نبود و طی هفته‌های اخیر که موزه‌ها دوباره بازگشایی شد، هنوز آمار مراجعه‌کنندگان به مدت قبل از کرونا نرسیده است.

مدیر کاخ موزه گلستان در پاسخ به این پرسش که با توجه به کاهش بازدیدکنندگان حضوری درآمدهای کاخ موزه گلستان به چه صورت تأمین می‌شود گفت:‌سعی می‌کنیم در اولین فرصت درآمد موزه را با اجرای برنامه‌های مختلف با همکاری بخش خصوصی افزایش دهیم. مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا در حال حاضر یک معضل جهانی است و تنها اختصاص به بخش خاصی ندارد.

امامی با بیان اینکه از شهریور 98 تا شهریور 99 حدود 5 میلیارد ریال اعتبار برای کاخ موزه گلستان اختصاص داده شده است،‌گفت: بخشی از درآمد کاخ موزه به صورت تخصیصی و بخشی به صورت اعتبار درآمد اختصاصی است. که با هیأت امنایی شدن بسیاری از کاخ موزه‌ها از جمله کاخ گلستان، نیاوران، سعدآباد و موزه ملی درآمدهای اختصاصی نسبت به گذشته بیشتر شده است.

وی اعلام کرد: همه پروتکل‌های بهداشتی در حال حاضر در کاخ موزه گلستان اجرا می‌شود و شهروندان نگرانی بابت مراجعه و حضور جهت بازدید از موزه نداشته باشند.همچنین به دلیل اینکه از بازدیدهای گروهی تا حدودی  جلوگیری می‌شود رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در کاخ موزه‌ها به خوبی اجرا شده است.

مدیر کاخ موزه گلستان در پاسخ به این پرسش که قیمت بلیت بازدید از کاخ موزه در سال جاری چقدر افزایش می‌یابد گفت:‌برنامه‌ای در این راستا نداریم و افزایش قیمت بلیت در دستور کار نیست.

وی بیان داشت:درحال حاضر نرخ بلیت بازدید از کاخ موزه گلستان به صورت کلی و برای همه بخش‌ها برای بازدیدکنندگان داخلی ۴۶ هزار تومان و برای بازدیدکنندگان خارجی ۳۶۰ هزار تومان است. 

امامی خاطرنشان کرد: در شرایط شیوع کرونا که بازدیدی از کاخ موزه گلستان انجام نگرفت فرصت مناسبی بود که برنامه‌های توسعه‌ای و مرمتی انجام گیرد و رسیدگی به اشیا، بنا و کارهای حفاظتی با سرعت بیشتر و کیفیت بهتری انجام شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول