اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

صادرات ۴۰۰ هزار دلاری صنایع‌دستی از همدان

معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی همدان از صادرات ۴۰۰ هزار دلار صادرات صنایع‌دستی خبر داد و گفت: این میزان صنایع‌دستی به صورت غیررسمی از مبادی خروجی کشور صادر شد.

صادرات ۴۰۰ هزار دلاری صنایع‌دستی از همدان

هاشم مظاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به اینکه امسال کرونا موجب کندی و در مواقعی تعطیلی صادرات صنایع‌دستی شد اظهار کرد: در اسفندماه سال قبل و دو ماه اول فصل بهار صادرات نداشتیم و همین موضوع موجب بروز خسارت به صنایع‌دستی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر همه کارگاه‌های صنایع‌دستی مشغول فعالیت هستند گفت: در سال جاری ۴۰۰ هزار دلار صنایع‌دستی به صورت غیررسمی از مبادی خروجی کشور صادر شد.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی همدان در ادامه با اشاره به پرداخت ۶۰ میلیارد تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی همدان افزود: در سال ۹۸ بیش از ۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی همدان پرداخت شد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸، ۱۰۴ طرح به صندوق کارآفرینی معرفی شده بود که در راستای حمایت از صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی همدان بود افزود: از سوی صندوق کارآفرینی و امید، ۷۳ طرح مورد تایید قرار گرفته و مبلغ ۶ میلیارد تومان به هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی استان پرداخت شده است.

مظاهری بیان کرد: در یک سال گذشته برای هنرمندان این استان بیش از یک‌هزار و ۸۵۲ پروانه تولید انفرادی، ۳۶۵ پروانه تولید کارگاهی و ۸۰۰ کارت شناسایی برای شاغلان مختلف صنایع‌دستی استان صادر شده است.

وی در پایان از حمایت صنعتگران و هنرمندان صنایع‌دستی در آینده خبر داد و گفت: با توجه به خسارتی که شیوع ویروس کرونا به صنایع‌دستی وارد کرد بنابراین قطعاً برنامه حمایتی خواهیم داشت.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول