اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

بازگشایی سینماها نیاز به تبلیغات دارد/ اکنون زمان پرداختن به اختلافات نیست

محمدحسین فرحبخش، غلامرضا موسوی و حبیب اسماعیلی از تهیه‌کنندگان سینمای ایران معتقدند بازگشایی سینماها از ابتدای تیرماه می‌تواند در افزایش روحیه مردم و تزریق شادی در جامعه مؤثر باشد، به شرطی که از طریق رسانه‌های عمومی اطلاع‌رسانی صحیح انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، پس از ۴ ماه تعطیلی، سینماهای کشور از امروز (یکشنبه اول تیرماه ۹۹) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با حداکثر نیمی از ظرفیت صندلی‌های خود بازگشایی می‌شوند. پیش‌تر قرار بود این بازگشایی با اکران  فیلم «شنای پروانه» و ادامه اکران «خوب بد جلف؛ ارتش سری» همراه باشد، اما این دو فیلم به دلیل حمایت‌نشدن از اکران انصراف دادند. بنابراین طبق اطلاعیه سازمان سینمایی، فیلم‌های اکران اسفند و اکران آنلاین در سالن‌های سینما روی پرده می‌روند و بلیت فیلم‌ها از طریق سامانه سمفا شامل آپ، ایرانتیک، سینمابلیت و سینماتیکت قابل خریدار است.

 

 

* فرحبخش: اکنون زمان پرداختن به اختلافات نیست

محمدحسین فرحبخش تهیه‌کننده سینما درباره بازگشایی سالن‌های سینما به فارس گفت: شرایط کشور خاص است و سینما حتماً باید باز شود، چون یک انگیزه اجتماعی مثبت و شادی‌بخش دارد ـ البته منظور فیلم‌های کمدی نیست ـ بنابراین روحیه‌بخش است و زندگی را در رگ‌های جامعه به جریان می‌اندازد.

وی با اشاره به دوره‌های ویژه بهداشتی برگزارشده برای سالن‌داران سینما گفت: باید پروتکل‌های بهداشتی در سینماها رعایت شود تا کمترین خطر را برای مخاطب باشد. نهادهای دولتی هم اگر در جایی با وزارت ارشاد اختلاف دارند، الان وقت حل آن نیست، باید مانند قضیه کرونا همه با هم متحد شوند.

فرحبخش، بازگشایی سینماها را مثبت ارزیابی کرد و بزرگترین حسن آن در تاریخ ۷۰ ساله سینمای ایران را راه‌اندازی سامانه سمفا دانست که هم به نفع صاحبان فیلم و هم به نفع سینمادارهاست و اعتراضات و اختلافات در این حوزه را کاهش می‌دهد.

وی اظهار داشت: با ۴۰ سال تجربه سینمایی و سعی بر رعایت عدالت، می‌گویم مخالفان سمفا یا متوجه ماهیت آن نشده‌اند یا مغرض هستند.

این تهیه‌کننده سینما در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: امیدوارم اصحاب و ارباب رسانه، شهرداری با بیلبوردهای شهری و صدا و سیما با تبلیغات رادیویی و تلویزیونی، همه کمک کنند تا سینما دوباره راه بیفتد. اگر اقتصادمان راه نیفتد، لطماتش از کشته‌های کرونا بیشتر خواهد بود. خدا را شکر ما در زمینه مقابله با کرونا از غرب بهتر عمل کردیم و مشخص شد آن‌ها هنوز در برخی رفتارها بدوی هستند.

* موسوی: باز شدن سینما بر روحیه مردم مؤثر است

غلامرضا موسوی، دیگر تهیه‌‌کننده پیشکسوت سینما در این باره به فارس گفت: باعث خوشحالی است که سینماها باز می‌شوند و مردم این انتخاب را دارند که اگر وقت و امکانات داشتند، بتواند به سینما بروند.

وی افزود: معمولاً باز شدن سینما بر روحیه مردم مؤثر است و حتی اگر سالن سینما نروند؛ خود باز بودن سینما می‌تواند در روحیه‌شان اثر مثبت بگذارد.

موسوی تصریح کرد: کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما تلاش زیادی کرده که رفتار مسئولان سینما و کارکنان سینما به گونه‌ای باشد که مردم با خیال راحت بتوانند از دیدن فیلم لذت ببرند. امیدوارم همکارانم در سالن‌های سینما و اورژانس بتوانند همانطور که پیش‌بینی شده است، سرویس خوب و سالمی به مخاطبان ارائه دهند.

* اسماعیلی: بازگشایی سینماها نیاز به فیلم جدید و جذاب دارد

حبیب اسماعیلی تهیه‌کننده سینما هم با آرزوی ریشه‌کنی ویروس کرونا گفت: این تصور پیش نیاید که چون سینماگر هستیم، آرزوی بازگشایی سینما را داشتیم. در واقعیت سینما تقریباً آخرین شغلی است که باز می‌شود. اگر دنبال پایان تعطیلی سینما بودیم به این دلیل است که هزینه‌های بالای سالن‌داری و تعطیلی‌ها، به بیکاری می‌انجامد.

وی ادامه داد: اگر موارد بهداشتی رعایت شود، بازگشایی سینماها فی‌نفسه بلااشکال است، چون مانند مترو نیست که افراد مجبور به استفاده از آن باشند، بلکه دلبخواه است و نکات بهداشتی هم بیشتر در آن رعایت می‌شود.

به گفته اسماعیلی، اگر سینماها با شرایط خوبی باز شود، می‌تواند تولیدات را به رونق بیندازد. از سوی دیگر، با توجه به از دست رفتن فرصت‌های طلایی عید نوروز و عید فطر، فیلم‌ها پشت هم تلنبار شده است. بنابراین آرزو می‌کنیم که از بازگشایی سینماها استقبال شود تا کم‌کم فیلم‌ها اضافه شود و رونق بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش فارس که آیا فیلم‌های اکران آنلاین هم باید در سالن‌های سینما به نمایش در آیند یا خیر، اظهار داشت: من فیلمی نداشتم که نقطه‌نظرم شخصی باشد. اما معتقدم باید میان فیلم‌ها اولویت‌بندی شود؛ چون فیلم‌هایی که قبل از سال اکران شدند، تقریباً سوخته‌اند. باید فیلم‌های جدید و جذاب اکران شوند که تماشاگر را به سالن بکشند. در کنار آن هم می‌توان برای نمایش فیلم‌های آنلاین برنامه‌ریزی کرد.

اسماعیلی در پایان گفت: ما به عنوان دست‌اندرکار ممکن است از موضوع بازگشایی سینماها مطلع باشیم اما بسیاری از مردم آگاه نیستند، بنابراین باید وسایل ارتباط جمعی به خصوص صداوسیما موضوع بازگشایی را اطلاع‌رسانی کنند و در کنارش رعایت نکات بهداشتی را هم گوشزد کنند. همچنین خود فیلم‌ها هم تبلغ شوند، چون وقتی تهیه‌کننده‌ای در این شرایط چنین ریسکی می‌کند که فیلمش را اکران کند، باید از نظر تبلیغاتی حمایت شود و احساس نکند که سرمایه‌اش دارد از بین می‌رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول