اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط  /  سفر

مراقب تورهای گردشگری غیرمجاز در فضای مجازی باشید

معاون گردشگری استان تهران گفت: با توجه به داغ شدن تورهای طبیعت گردی با آغاز فصل گرما، افراد سودجو و فرصت طلب به بهانه عرضه خدمات بدون داشتن هیچ گونه مجوز قانونی اقدام به فروش تور و خدمات سفر در فضای مجازی به ویژه شبکه های اجتماعی می کنند که بیشترین مشکلات را برای مسافران و گردشگران ایجاد می کنند.

مراقب تورهای گردشگری غیرمجاز در فضای مجازی باشید

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد کرمی با بیان اینکه کسانی که به صورت غیر قانونی خدمات سفر ارائه می‌کنند به هیچ عرف و قانونی در قبال مسافران و گردشگران پایبند نیستند، گفت: متأسفانه صنعت گردشگری بیشترین صدمه را از فعالیت این افراد سودجو خورده است.

وی افزود: عملکرد افراد غیر مجاز در حوزه گردشگری در ارائه خدمات سفر اعتماد عمومی جامعه به دفاتر خدمات مسافرتی که به صورت مجاز و قانونی فعالیت می‌کنند را نیز خدشه دار می کند.

معاون گردشگری استان تهران از مردم خواست تا قبل از هرگونه خرید خدمات سفر در  فضای مجازی از داشتن مجوز بند ب فروشنده خدمات سفر اطمینان حاصل کنند.

شرکت‌هایی که مجوز بند (ب) دارند، می‌توانند به برنامه‌ریزی، سازماندهی، اجرا و نظارت یک برنامه سفر در قالب پکیج تور یا بسته سفر اقدام کنند.

به عبارتی دیگر، می‌توانند از یک تور یک روزه داخل شهر تا تورهای دور دنیا را برنامه‌ریزی و قیمت‌گذاری کنند و در آن راستا، برای گرفتن مسافر در رسانه‌های گروهی تبلیغ کنند. این شرکت‌ها می‌توانند با معرفی لیدرهای خارجی زبان خود، اقدام به دریافت ویزا برای مسافران کرده و در سراسر جهان، هتل رزرو کنند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول