اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

دانشمندان نیجریه واکسن ضد کرونا را کشف کردند

گروهی از دانشمندان کشور نیجریه اخیرا از کشف واکسنی که از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ پیشگیری می‌کند، خبر داده‌اند.

دانشمندان نیجریه واکسن ضد کرونا را کشف کردند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آناتولی، گروهی از دانشمندان کشور نیجریه اخیرا از کشف واکسنی که از ابتلا به بیماری کووید-۱۹ پیشگیری می‌کند، خبر داده‌اند.

سرپرست این تیم در اظهاراتی گفته است: انتظار می‌رود واکسن مذکور تا حداقل ۱۸ ماه آینده برای استفاده گسترده در دسترس قرار بگیرد.

 رسانه‌های محلی روز شنبه گزارش دادند، تیمی از دانشمندان نیجریه موفق به کشف واکسن ضد کرونا شدند تا به همه گیری این ویروس پایان دهند.

 اولادیپو کولاول، سرپرست گروه تحقیقاتی توسعه واکسن ضد کرونا گفت: «این احساس مسئولیت ما است که بتوانیم یک راه حل برای چنین بیماری همه گیر جهانی بیابیم و ما آماده هستیم که این واکسن را به واقعیت تبدیل کنیم». 

سرپرست این پژوهش  ادامه داد: واکسن مذکور برای آفریقایی‌ها توسعه داده شده است، اما برای نژادهای دیگر نیز کار خواهد کرد. 

وی خاطرنشان کرد: جمعیت کسانی که به واکسن احتیاج دارند بیشتر از کسانی است که به دارو احتیاج دارنذ؛. به همین دلیل این تحقیقات روی توسعه واکسن متمرکز شده است.

بودجه این مطالعه توسط آزمایشگاه «ترینیتی ایمینودفیشنت» و شرکت مشاور «هلیکس بایوژن کانسالت» در شهر اوگبوموشو نیجریه تامین شد و آنها تقریباً مبلغی در حدود ۷.۸ میلیون نایرا نیجریه بر روی این مطالعه سرمایه‌گذاری کردند.

کولاول در ادامه اظهار داشت: تیم وی برای انتخاب بهترین کاندیداهای بالقوه واکسن، روی ژنوم ویروس در سراسر آفریقا کار کرده است.

وی در پایان گفت: به دلیل حجم زیاد تحقیقات، تجزیه و تحلیل و مصوبات مورد نیاز مراجع پزشکی، حداقل ۱۸ ماه طول خواهد کشید تا واکسن برای استفاده گسترده در دسترس قرار بگیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول