اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

چرا باید «خاکشیر» بخوریم؟

متخصص طب سنتی گفت: خاکشیر اشتها آور، مقوی هاضمه و دستگاه گوارش و نیکو کننده رنگ چهره است.

چرا باید «خاکشیر» بخوریم؟

نعمت الله مسعودی متخصص طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره «خواص خاکشیر»، اظهار داشت: خاکشیر بذر گیاه است که معمولا در صحراها و نقاط مختلف دیده می‌شود.

وی ادامه داد: دو مدل از خاکشیر در کشور داریم که یکی بزرگتر و یکی کوچکتر است. بذر گیاه خاکشیر دارای مزاج گرم و تر است، اشتها آور، مقوی هاضمه و دستگاه گوارش، نیکو کننده رنگ بوده و چهره را بهتر می‌کند.

این متخصص طب سنتی بیان داشت: خاکشیر سردی گوارش را از بین می‌برد، لینت مزاج بوده و اگر همراه با شیر مصرف شود، چاق کننده است.

مسعودی افزود: خاکشیر سم زدا بوده و قابلیت دارد تا ادویه سمی را از بدن دفع کند؛ متاسفانه هر آنچه که امروزه مصرف می‌کنیم بخش‌هایی از سموم را دارد و خاکشیر از بذرهایی است که اکثر جامعه نیاز به استفاده آن را دارند.

وی با بیان اینکه سوداوی مزاج ها نیز می‌توانند از این بذر استفاده کنند، متذکر شد: خاکشیر برای بیماری‌های زنان قابل استفاده است؛ البته باید بدانیم مصرف زیاد آن می‌تواند سردرد ایجاد کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول