اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

مسؤولان درباره گران شدن نان در خوزستان چه گفتند

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان با اشاره به قیمت‌های جانبی تولید نان مانند، هزینه‌های نیروی کار، آب و برق، گاز، حمل و نقل، بیمه کارگران، گفت: قیمت نان از سال گذشته باید در خوزستان افزایش پیدا می‌کرد.

مسؤولان درباره گران شدن نان در خوزستان چه گفتند

  به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سامانه«فارس من» با هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه اندازی شده است و در سریعترین زمان به پیگیری موارد اعلامی  می‌پردازد.

«گران شدن نان در خوزستان با چه توجیهی؟» یکی از عناوینی بود که از طریق مخاطبان در سامانه فارس من به ثبت رسیده است و خبرگزاری فارس این موضوع را پیگیری کرده است.

عبدالرحمان ناصریان معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: مصوبه افزایش قیمت نان را باید تا مهرماه سال گذشته اجرایی می‌کردیم به همین دلیل پس از مکاتبه استانداری خوزستان با وزارت صمت، وزارت در پاسخ گفت: قیمت نان از سال گذشته باید در خوزستان افزایش پیدا می‌کرد.

مصوبه افزایش قیمت نان مربوط به سال گذشته است

وی با اشاره به اظهارات وزارت صمت مبنی بر اینکه قیمت نان در دستور کار دولت نیست، گفت: وزارت صمت در خصوص قیمت نان امسال صحبت کرد در حالی که مصوبه افزایش قیمت نان مربوط به سال گذشته بود که در استان اجرایی نشد، امسال نیز که تصمیم بر افزایش قیمت نان شد استاندار خوزستان به دلیل شیوع کرونا آن را لغو کرد.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان با بیان اینکه قیمت جدید نان 35 درصد افزایش پیدا کرد، عنوان کرد: از سال 93 با تشکیل کارگروه آرد و گندم مقرر شد قیمت نان طی سه مرحله افزایش پیدا کند اما دولت در سال 94 نتوانست آن را اجرایی نماید.

ناصریان افزود: قرار بود ابتدا 30 درصد و سپس 40 درصد از قیمت نان آزاد شود اما اکنون با گذشت 6 سال از این مصوبه قیمت نان تغییری نکرده بود.

وی با اشاره به قیمت‌های جانبی تولید نان مانند، هزینه‌های نیروی کار، آب و برق، گاز، حمل و نقل، بیمه کارگران، و... بیان کرد: قیمت یک قرص نان در استان تهران با گِرم کمتر از ما 450 تومان اما قیمت یک قرص 180 گرمی در خوزستان 350 تومان است.

استان‌های دیگر مرحله دوم افزایش قیمت نان را آغاز کردند

امیر دهقان رئیس اتحادیه نانوایان استان خوزستان نیز می‌گوید: قیمت جدیدی که برای نان اعمال شد اصلاح قیمت نان است و نرخ نان نیست و چنانچه نرخ نان را براساس نرخ تورم مصوب می‌کردند باید قیمت هر قرص نان 500 تومان می‌شد.

وی در رابطه با برخی اظهارات مبنی بر اینکه خوزستان قطب تولید گندم است چرا باید قیمت نان در آن افزایش پیدا کند، عنوان کرد: نرخ گندم همه جای کشور یکی است چرا قیمت نان در  استان‌های دیگر باید افزایش پیدا کند اما در استان ما افزایش پیدا نکند.

رئیس اتحادیه نانوایان استان خوزستان بیان کرد: استان‌های دیگر مرحله دوم افزایش قیمت نان را آنالیز کردند تا 5 درصد دیگر قیمت نان را  افزایش ‌دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس، افزایش قیمت نان  در خوزستان در روزهای گذشته سبب نارضایتی مردم به ویژه اقشار کم درآمد شده است.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول