اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ثبت نام طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی در کردستان آغاز شد

مدیر شرکت پخش فر آورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: ثبت نام طرح دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی به صورت رایگان در کردستان آغاز شد.

ثبت نام طرح رایگان دوگانه‌سوز کردن خودروهای عمومی در کردستان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالله گیتی‌منش پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی در استان کردستان به صورت رایگان آغاز شده و متقاضیان با ثبت نام در سامانه gcr.niopcd.ir  می‌توانند برای دوگانه‌سوز شدن خودروهای خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه این طرح ویژه تاکسی‌ها، وانت‌بارها و ون‌ها است، افزود: در فاز بعدی این طرح، تاکسی اینترنتی و تاکسی‌های تلفنی نیز از این طرح برخوردار خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود این طرح در سطح کشور برای یک میلیون و 466 هزار خودرو به صورت رایگان انجام شود.

ایجاد 11 محل برای دوگانه سوز کردن خوردهای عمومی در کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان کردستان اضافه کرد: در سطح استان کردستان یازده محل برای دوگانه‌سوز کردن خودروهای ثبت نام شده در نظر گرفته شده است که از این تعداد پنج کارگاه در سنندج، دو کارگاه در بیجار، دو کارگاه در قروه، یک کارگاه در دیواندره، یک کارگاه در کامیاران فعال شده و در سه شهرستان سقز، بانه و مریوان نیز برای اجرای بهتر این طرح پیگیر کارگاه‌هایی خواهیم بود.

گیتی‌منش اضافه کرد: تاکنون در سطح کشور برای اجرای دوگانه سوز کردن خودرو 60 هزار خودروی عمومی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی عنوان کرد: باتوجه به افزایش قیمت بنزین دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی در کاهش هزینه‌ها موثر است و سالانه 5 میلیون تومان برای هر خودرو صرفه‌جویی هزینه خواهد شد.

وی مصرف سی.ان.جی در استان را طی سال 98 روزانه 457 هزار مترمکعب دانست و بیان کرد: در سال جاری نیز مصرف سی.ان.جی در دوماه اول امسال روزانه 401 هزار مترمکعب بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان همچنین به توزیع نفتگاز بخش کشاورزی پرداخت و بیان کرد: از امروز توزیع نفتگاز بخش کشاورزی استان بصورت الکترونیکی انجام می‌گیرد.

گیتی‌منش با بیان اینکه 29 هزار دستگاه تراکتور در استان فعال است، اضافه کرد: سالانه 110 میلیون لیتر سهمیه نفتگاز برای بخش کشاورزی در نظر گرفته می‌شود.

وی اعلام کرد: این اقدام با همکاری جهاد کشاورزی در سطح استان کردستان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول