اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

باید امروز پرچم مبارزه مواد مخدر را به اهتزاز درآورد

امام جمعه بابل گفت: باید امروز پرچم مبارزه مواد مخدر را به اهتراز درآورد، آثار تلخ و سوء مصرف مواد مخدر باید به جامعه اعلام شود نباید با مسئله خانمان برانداز مواد مخدر با تساهل و تسامح برخورد کرد باید در جامعه نسبت به آثار زیان‌بار و خطرناک مواد مخدر وحشت و نگرانی ایجاد کرد.

باید امروز پرچم مبارزه مواد مخدر را به اهتزاز درآورد

به گزارش فارس از بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی در آستانه پنجم تیر سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر طی گفت‌وگویی صنعتی شدن مواد مخدر و تنوع آنرا نگران‌کننده خواند و گفت: باید در این زمینه در جامعه اعلام خطر کرد همانطور که در مقابل پدیده ویروس کرونا عمل شد.

وی تاکید کرد: اگر دریا طوفانی شود پرچم سیاه را به اهتراز در می آورند و اعلام خطر می‌کنند، باید امروز پرچم مبارزه مواد مخدر را به اهتراز درآورد، آثار تلخ و سوء مصرف مواد مخدر باید به جامعه اعلام شود نباید با مسئله خانمان برانداز مواد مخدر با تساهل و تسامح برخورد کرد باید در جامعه نسبت به آثار زیان‌بار و خطرناک مواد مخدر وحشت و نگرانی ایجاد کرد.

امام جمعه بابل یادآور شد: اعتیاد خطرات گسترده‌ای را متوجه جامعه کرده است و خطر مواد مخدر را به مراتب شدیدتر از ویروس کرونا می‌دانم.

روحانی آثار تلخ فردی و اجتماعی مواد مخدر را غیرقابل جبران دانست و رهایی از اعتیاد را بسیار دشوار خواند و افزود: مواد مخدر بنیاد خانواده را متلاشی می‌کند و پیامدهای تلخی به همراه دارد و همه باید تلاش کنند تا نسل جوان با خطرات و آسیب‌های مواد مخدر آشنا شوند و در این زمینه کوتاهی شده است.

وی تصریح کرد: سیگار و قلیان مهم‌ترین زمینه و بستر برای اعتیاد و مواد مخدر است و خطرات و مضرات مواد مخدر به طور محسوس و ملموس برای نسل جوان تبیین شود.

امام جمعه بابل از کاهش سن اعتیاد و ورود دختران و زنان در عرصه اعتیاد به عنوان خطر بزرگ یاد و اظهار کرد: در حوزه اعتیاد هم باید غربالگری صورت گیرد تا خانواده‌ها در این زمینه دغدغه داشته باشند. چرا که یک معتاد، خانواده و جامعه را آلوده می‌کند و مسئله اعتیاد یک مسئله فردی نیست همچون کرونا که یک نفر بیمار می‌تواند افراد زیادی را آلوده کند.

وی خواستار استفاده از همه ظرفیت‌های جامعه برای مقابله جدی با خطر بزرگ اعتیاد و بسیج همه امکانات و قابلیت ها برای مبارزه جدی و همگانی با بلای خانمانسوز اعتیاد در کشور و استان شد.

انتهای پیام/۸۶۰۴۸/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول