اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

پلمب در انتظار مشاورین املاک متخلف کرمانشاه/ قیمت مسکن از «سایت‌ دیوار» حذف می‌شود

دادستان کرمانشاه گفت: بعد از مشخص نرخ معقول افزایش قیمت نرخ اجاره‌بها و رهن که حدود 20 درصد است، در این راستا ورود پیدا کنیم و با دفاتر مشاورین املاکی که تخطی می‌کنند، برخورد قانونی خواهیم کرد.

پلمب در انتظار مشاورین املاک متخلف کرمانشاه/ قیمت مسکن از «سایت‌ دیوار» حذف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، شهرام کرمی امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به دغدغه مهم مردم در خصوص رهن و اجاره مسکن، اظهار داشت: امسال قیمت‌ها در این رابطه به شدت افزایش یافته و به نظر می‌رسد سامان خاصی هم ندارد.

وی ادامه داد: بحث املاک و مستغلات طوری است که خیلی نمی‌شود مبدأ و مأخذ آن را مشخص کرد در کالاهای دیگر با ارائه فاکتور قیمت‌ها مشخص است، ولی در این مورد قیمت براساس تفاهمنامه‌ای بین مالک و مستاجر است.

دادستان کرمانشاه در رابطه با ضمانت اجرایی نرخ‌نامه اجاره‌بهای مسکن که به تازگی در کرمانشاه منتشر شده، افزود: ستادی همراهی فرمانداری، استانداری، اتحادیه املاک و اصناف راه‌اندازی شد که نرخ نامه‌ای را برای مشخص کردن قیمت‌های رهن و اجاره در محله‌های مختلف اعلام کردند.

وی ادامه داد: به عنوان مدعی‌العموم و حافظ حقوق عامه، قرار بر این شده بعد از مشخص نرخ معقول افزایش توسط این ستاد که حدود 20 درصد است، در این راستا ورود پیدا کنیم و حمایت خود را از این تصمیم اعلام می‌کنیم.

کرمی با تاکید بر رصد موضوع رهن و اجاره مسکن، گفت: کسانی به خصوص دفاتر مشاورین املاک اگر از این امر تخطی کنند و فراتر از این نرخ معقول اعلام شده معاملاتی را منعقد کنند توبیخ و حتی پلمب می‌شوند و با بازخواست دستگاه قضایی و دیگر دستگاه‌ها مرتبط مواجه می‌شوند.

وی در رابطه با قیمت‌های درج شده رهن و کرایه در فضای مجازی و سایت دیوار، گفت: از پلیس فتا خواسته‌ایم که قیمت‌های ذکر شده در سایت دیوار در مورد املاک کرمانشاه را حذف کند، ولی مثل اینکه سرور مرکزی است، نامه‌نگاری‌های با مرکز در این خصوص داشته‌ایم که قیمت‌های مسکن در اینگونه سایت‌ها درج نشود چون که سبب التهاب بازار می‌شود.

کرمی در پایان، گفت: شرایط امسال می‌طلبد که نظارت خاصی در این خصوص داشته باشیم، مردم هم با مشاهده افزایش قیمت‌های غیرمعقول مورد را به اتحادیه املاک اطلاع‌رسانی کنند تا با انعکاس به ما قطعا برخورد قانونی صورت گیرد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول