اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ترکیه بار دیگر شمال عراق را به شدت بمباران کرد

جنگنده‌های ترکیه مناطق مرزی در داخل خاک عراق را بار دیگر به شدت بمباران کردند و هنوز تلفات این حملات مشخص نیست.

ترکیه بار دیگر شمال عراق را به شدت بمباران کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک منبع رسمی در استان «دهوک» در منطقه کردستان عراق امروز (یکشنبه) خبر داد که جنگنده‌های ترکیه نیمه شب گذشته بار دیگر مناطقی را در این استان بمباران کرده‌اند.

به نوشته وبگاه شفق نیوز، این حملات که «شدید» توصیف شده، مناطق کوهستانی در شمال منطقه «زاخو» را هدف قرار دادند و تا نیمه‌های شب نیز ادامه داشت.

هنوز از میزان تلفات این حمله گسترده خبری منتشر نشده است؛ اما ساکنین منطقه هراسان شده و شب را بیرون از خانه‌هایشان به سر بردند.

از هفته گذشته جنگنده‌ها و توپخانه‌های ارتش ترکیه مناطق مرزی در منطقه «زاخو» در استان دهوک را بارها هدف قرار داده‌اند و نیروهای ویژه این کشور نیز دست به چندین عملیات علیه عناصر پ.ک.ک زده‌اند.

دولت منطقه کردستان عراق روز گذشته پس از یک هفته حملات ترکیه را محکوم کرد و از آنکارا خواست تا به حاکمیت عراق احترام بگذارد. ترکیه می‌گوید که برای مقابله با حملات عناصر پ.ک.ک دست به حملات جدید زده است؛ اما بغداد با دوبار فراخوان سفیر ترکیه در یک هفته این حملات را محکوم و نقض تمامیت ارضی خود اعلام کرده است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول