اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

شهرداری زنجان 83 میلیارد تومان بدهی دارد/ دستور پرداخت مطالبات هنرمندان

شهردار زنجان با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات شهرداری در پرداخت مطالبات، مشکل بودجه است، گفت: شهرداری 83 میلیارد تومان بدهی دارد که شامل پیمان کاری و خرید و بیمه و دارای است اما در بودجه برای پرداخت دیون فقط 4 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

شهرداری زنجان 83 میلیارد تومان بدهی دارد/ دستور پرداخت مطالبات هنرمندان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، طی روزهای گذشته مطالبات سازمان فرهنگی خبرساز شده و طلبکاران این سازمان به دنبال وصول مطالبات خود هستند.

طی هفته گذشته و روز قبل هنرمندان و طلبکاران سازمان فرهنگی با حضور در شورای شهر خواستار پرداخت مطالبات شدند.

به گفته هنرمندان مراجعات چند باره آنها به سازمان فرهنگی نتیجه‌ای نداشته و مسؤولان پرداخت مطالبات را منوط به موافقت یک مسؤول؛ غیر از خودشان می‌دانند.

سازمان فرهنگی 1.400 میلیارد تومان دیون با محل دارد

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی شهرداری حدود یک میلیارد و 400 میلیون تومان دیون با محل در حوزه فرهنگی دارد، اضافه کرد: 700 میلیون تومان از دیون این سازمان نیز بلامحل است.

عباس راشاد با بیان اینکه بلامحل به معنای نداشتن فاکتور نیست، گفت: عمده این اسناد مربوط به خریدهایی است که سازمان انجام داده اما پول آن را پرداخت نکرده است در همین راستا بررسی‌های لازم از سوی سازمان و شهرداری انجام شده است.

وی تصریح کرد: طبق صحبتی که دیروز با معاونت مالی شهرداری و شهردار داشتیم، قرار شد که 700 میلیون تومان از بدهی این سازمان امروز پرداخت و مابقی را در صورت تامین منابع پرداخت کند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه ما یک عنوان کلی دیون داریم و معمولا در فصل بودجه‌بندی از عناوین کلی جلوگیری می‌کنیم، بیان کرد: استدلال شهرداری این است که این دیون در بودجه نیامده است که امیدواریم امروز بخشی پرداخت شود و بخش دیگر که نیاز به لایحه است حل و فصل شود.

دستور پرداخت مطالبات هنرمندان

شهردار زنجان نیز در این باره گفت: دستور پرداخت داده شده است، اما مشکل اینجاست که یک سری رعایت آئین‌نامه معاملاتی باید انجام شود و چون مبالغ جمع شده است، نیاز به استعلام ... دارد و باید تشریفات قانونی رعایت شود.

حبیب یگانه با بیان اینکه یکی از ایرادهای وارد شده به سازمان فرهنگی این بود که چند کار به یک نفر داده شده است، اضافه کرد: یا مثلا در یک مورد هم مبلمان اداری در سال 97 خریداری شده و پول آن پرداخت نشده است.

شهردار زنجان با بیان اینکه در بودجه هر سال باید بدهی‌های سنواتی دیده شود، اضافه کرد: مبلغی که در بودجه 99 برای دیون آورده شده، بسیار کم است.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکلات شهرداری در پرداخت مطالبات مشکل بودجه است، افزود: شهرداری 83 میلیارد تومان بدهی دارد که شامل پیمانکاری و خرید، بیمه و غیره است اما در بودجه برای پرداخت دیون فقط 4 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه وجود این میزان بدهی برای دستگاهی که 400 میلیارد تومان گردش مالی دارد، معقول است، افزود: مشکل اینجاست که برای دیون محلی پیش‌بینی نشده است، در حالی که این مبلغ باید بزرگتر در نظر گرفته می‌شد.

اصلاح لایحه مربوط به دیون شهرداری

یگانه با بیان اینکه در لایحه جدید حدود 60 میلیارد تومان در دیون پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: امیدواریم این مبلغ در لایحه جدید اصلاح شود.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های شهرداری در پرداخت دیون این است که نمی‌توانیم از پروژه‌های امسال کم کنیم، اضافه کرد: چالش دیگر نیز این است که وضعیت درآمدهای شهرداری محدود است.

وی افزود: علت اینکه یک مقدار موضوع کش‌دار شده همین است و برای این امر راهکارهایی پیش‌بینی شده است که تعهدات پرداخت شود.

معاون شهردار زنجان نیز در ارتباط با پیگیری شهرداری برای پرداخت طلب هنرمندان گفت: پیگیر اخذ مجوز از شورای شهر برای تامین اعتبار لازم به منظور پرداخت مطالبات هنرمندان هستیم.

امیدواریم مطالبات به زودی پرداخت شود

غلامحسن احمدی کل مبلغ مطالبات را 14 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: امیدواریم مطالبات به زودی پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه تلاش شهرداری بر پرداخت مطالبات است، تصریح کرد: در این راستا جلساتی هم با هنرمندان برگزار شده است.

گفتنی است، بودجه امسال سازمان فرهنگی شهرداری زنجان، 3 میلیارد تومان است که مسؤولان معتقدند این مبلغ بودجه برای یک سازمان فرهنگی بسیار کم است.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر زنجان از 550 میلیارد تومان حداقل 5 درصد باید به بودجه فرهنگی اختصاص یابد که اگر این بودجه را تقسیم بر 100 کنیم، بودجه فرهنگی تقریبا باید 25 میلیارد تومان ‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول