اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

شیوه‌نامه برگزاری دوره آمادگی در مناطق دوزبانه شهری، روستایی و عشایری

معاونت ابتدایی و با توجه اهمیت دوره پیش‌دبستانی و احتمال برگزاری کلاس‌های مجازی در سال تحصیلی 1400-1399 در شرایط ویروس کرونا شیوه نامه برگزاری دوره آمادگی در مناطق دوزبانه شهری، روستایی و عشایری به ادارات کل استان‌ها ابلاغ شد.

شیوه‌نامه برگزاری دوره آمادگی در مناطق دوزبانه شهری، روستایی و عشایری

به گزارش گروه آموزش‌ و پرورش خبرگزاری فارس، با توجه به شرایط غیرقابل‌ پیش‌بینی کرونا، تعطیلی مدارس در سال تحصیلی 99-98، برگزاری کلاس‌های مجازی، ضرورت اهمیت دوره پیش‌دبستانی، تحقق اهداف مهم مربوط به زبان‌آموزی و آمادگی نوآموزان برای ورود به پایه اول دبستان، از سوی معاونت ابتدایی چارچوب برنامه و شیوه نامه برگزاری دوره آمادگی در مناطق دوزبانه شهری، روستایی و عشایری جهت اجرا به ادارات کل استان ابلاغ شد.

در این شیوه نامه آمده است: کلاس‌های کوتاه‌مدت پیش‌دبستانی (آمادگی) برای بازماندگان از دوره یک‌ساله به‌ویژه در مناطق دوزبانه تشکیل و متناسب با مقتضیات استان و شرایط کرونایی، اقدام لازم برای تداوم آموزش و یادگیری در دوره پیش‌دبستانی صورت پذیرد. حسب ضرورت برگزاری کلاس‌های پیش‌دبستانی دولتی با مشارکت مردم نیز بلامانع است.

همچنین برگزاری کلاس‌های حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی و یا آموزش نیمه‌حضوری و غیرحضوری از طریق فضای مجازی با استفاده از ظرفیت صداوسیمای استانی، شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه شبکه دانش‌آموزی شاد؛ ارتباط با والدین و اعضای خانواده جهت آموزش در خانه، آموزش انفرادی و ... مورد تأکید است.

حسب ضرورت برگزاری کلاس‌های پیش‌دبستانی دولتی با مشارکت مردم نیز بلامانع بوده و ثبت‌نام نوآموزان جذب‌شده در سامانه سناد ضروری است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول