اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اجرای طرح «یاریگران زندگی» در همدان

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان از اجرای طرح «یاریگران زندگی» در سطح استان خبر داد و گفت: مرحله نخست طرح «یاریگر زندگی» در خانواده با عنوان «هر خانواده یک یاریگر» زندگی اجرا می‌شود.

اجرای طرح «یاریگران زندگی» در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، یزدان آذرمی ظهر‌ امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه از پنج آسیب اجتماعی احصاشده اولویت‌‌دارترین مورد مربوط به مواد مخدر است، سه رسالت مهم شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را نظارت، سیاستگذاری و برنامه‌ریزی در همه ابعاد دانست و اظهار کرد: تحقق این سه به عنوان یک اصل در همه شهرستان‌ها عملیاتی شود.

وی اولویت اصلی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در حوزه مقابله را مبارزه با خرده‌فروشان مواد مخدر در کنار مبارزه با باندهای بزرگ مواد مخدر عنوان کرد و با اتکا به سخنان رهبری افزود: مبارزه در این حوزه به طور حتم رضایت‌مندی عمومی را به دنبال دارد.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان به توفیقات خوب در انهدام باندهای قاچاق در تویسرکان از سال گذشته تاکنون اشاره کرد و از اجرای  فاز نخست طرح شناسایی یک منطقه شهری یا روستایی آلوده به تشخیص هر شهرستان با هدف تبدیل به مناطق توانمند خبر داد.

وی با تاکید بر حساسیت بیشتر در حوزه کشت‌های مخدری اظهار کرد: وضعیت شهرستان تویسرکان در این حوزه نگران‌کننده نیست اما نیاز بر مراقبت داریم که باید بخشداران هم کمک کنند.

آذرمی با بیان اینکه ضربه به بنیان‌های مالی و اقتصادی قاچاقچیان باید بسیار سهمگین‌تر باشد بیان کرد: دستگاه‌های مقابله‌ای با جدیت عمل کنند چراکه ورودشان در این مورد بسیار حائز اهمیت است.

وی رویکرد هم‌افزایی اطلاعاتی برای ستاد هماهنگی مبازره با مواد مخدر را مهم دانست و ضمن اینکه کمک شوراها، بخشداران و... را خواستار شد گفت: نگاه در این حوزه وارد کردن بیشترین ضربه با کمترین هزینه است که تلاش زیاد با توجه به اهمیت موضوع را می‌‌طلبد.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با تاکید بر اینکه حوزه پیشگیری را تقویت و  تقاضا را کمتر کنیم، خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی بحث پیشگیری با هدف کاهش تقاضا و ایجاد انگیزه با هدف یکبار مصرف از برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد.

وی از اجرای طرح «یاریگر زندگی» از سوی ستاد هماهنگی مبارزه با موادمخدر در سطح استان خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم طرح «یاریگر زندگی» در ۲ هزار مدرسه از ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه را اجرا کنیم.

آذرمی با تاکید بر اجرای مرحله نخست طرح «یاریگر زندگی» در خانواده با عنوان «هر خانواده یک یاریگر زندگی» تاکید کرد: اجرای مرحله دوم اجرای طرح «یاریگر زندگی» در محله با محوریت سپاه و دستگاه‌های هلال احمر، اداره ورزش و جوانان، تبلیغات اسلامی و... مشخص شده که اجرا خواهد شد.

 وی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر باید به یک گفتمان عمومی تبدیل شود گفت: شهرستان تویسرکان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارد که برای مردمی شدن این مهم از این توانمندی‌ها به ویژه ظرفیت تشکل‌های مردم‌نهاد با بهره‌مندی از فضای مجازی استفاده شود.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همدان با اشاره به اینکه با توجه به میزان آلودگی از ماده ۱۶ برای هر شهرستان سهمیه‌ای در نظر گرفته شده است گفت: طبق دستورالعمل ماده ۱۵ برای کمپ‌های ترک اعتیاد تمام ملاحظات از صفر تا صد مشخص شده و در اختیار شهرستان‌ها قرار داده می‌شود.

انتهای پیام/89010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول