اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

اهدای خون ۱۰۰ درصد داوطلبانه است/ مصرف ۲۰ درصد خون توسط بیماران تالاسمی

سخنگوی انتقال خون کشور با اعلام اینکه از سال ۸۶ اهدا خون در کشور 100 درصد به صورت داوطلبانه انجام می‌شود، گفت: هنوز در ۷۰ کشور اهدا داوطلبانه خون انجام می‌شود.

اهدای خون ۱۰۰ درصد داوطلبانه است/ مصرف ۲۰ درصد خون توسط بیماران تالاسمی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، بشیر حاجی‌بیگی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل انتقال خون استان مازندران، اظهار کرد: در طی ۴۶ سال از زمان تاسیس این سازمان ۵۲ میلیون واحد خون توسط مردم اهدا شده است.

وی خاطر نشان کرد: در طی ۴۶ سال ایران جز چهار کشور آسیایی است که رتبه برتر کیفیت خونی منطقه را در اختیار دارد و از سال ۹۲ قطب آموزشی منطقه هستیم.

سخنگوی انتقال خون کشور با اعلام اینکه از سال ۸۶ اهدا خون در کشور ۱۰۰ درصد اهدا خون در کشور به صورت داوطلبانه انجام می‌شود، افزود: هنوز در ۷۰ کشور اهدا داوطلبانه خون انجام می‌شود.

وی با اعلام اینکه ۱۰ میلیون واحد خون در منطقه اهدا می‌شود، یادآور شد: سهم ما ۲ میلیون واحد است و ۲۰ درصد خون منطقه در کشور انجام می‌شود.

حاجی‌بیگی با اعلام اینکه استان سمنان رتبه برتر کشوری در اهدا مستمر خون را دارد، افزود: ۶۹ درصد اهدا کنندگان خون مازندران در لیست مستمر بودند و در این بخش رتبه دوم کشوری را در اختیار دارد.

وی با اعلام اینکه ۲۰ درصد مصرف خون کشور توسط بیماران تالاسمی مصرف می‌شود، یادآور شد: استان‌های تهران، فارس و استان رضوی رتبه برتری اهدا کنندگان را داشته و مازندران در رتبه چهارم دارد.

معاون مدیریت توسعه و منابع سازمان انتقال خون کشور با اشاره به ۴۱۸ میلیارد تومان بدهی این سازمان در گذشته، افزود: در حال حاضر میزان بدهی این سازمان ۲۸ میلیارد تومان است و ۱۹۷ میلیارد مطالبه از مراکز درمانی داریم.

وی اضافه کرد: از دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیش از ۱۸ میلیارد تومان طلب داریم.

در ادامه ذالفقار تقوی در مراسم معارفه‌اش، اظهار کرد: برای دریافت نتیجه و کیفیت بالاتر باید از ظرفیت نخبگان استفاده کنیم.

به گزارش فارس، در این مراسم حسین پوریانی از مدیریت انتقال خون مازندران پس از ۷.۵ تودیع شده و ذالفقار تقوی به عنوان مدیرکل جدید انتقال خون مازندران معارفه شده است.

اتتهای پیام/ ۸۶۰۰۴/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول