اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

وزش باد با سرعت 70 کیلومتر در ساعت در 2 استان/‌باد شدید در پایتخت تا امشب

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه امروز در پایتخت وزش باد شدید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تا شب در برخی از ساعات داریم، گفت: روز سوم تیرماه ‌‌وزش باد با سرعت بالای 70 کیلومتر بر ساعت در خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود.

وزش باد با سرعت 70 کیلومتر در ساعت در 2 استان/‌باد شدید در پایتخت تا امشب

 محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور در روزهای آینده و امروز بیان کرد: امروز و فردا دریای خزر مواج است، همچنین خلیج فارس به ویژه مرکز و شرق آن از بعدازظهر امروز تا روز سه شنبه مواج و توفانی خواهد بود.

وی ادامه داد: در دو روز آینده رگبار باران، رعد و برق و وزش باد خصوصا در ساعات بعد از ظهر در آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال زنجان، برخی نقاط آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات خراسان شمالی، شرق هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش بینی می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: همچنین طی دو روز آینده در برخی از نقاط استان‌های تهران، مرکزی، قم، قزوین، البرز، اصفهان، یزد، جنوب سمنان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، بوشهر، خوزستان، گلستان و جنوب و شرق کرمان وزش باد شدید در برخی ساعات خواهیم داشت.

اصغری اظهار داشت: امروز یکشنبه یکم تیرماه ‌‌وزش باد شدید با سرعت بالای 60 کیلومتر بر ساعت‌ ‌در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی اصفهان، قم، مرکزی و جنوب استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: این شرایط روز دوشنبه در سمنان، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی و روز سه شنبه در خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود، نتیجه آن‌ کاهش دید افقی، شکستن درختان، تخریب سازه‌های سست و آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها است.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: توصیه می‌شود محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، در دستور کار باشد، همچنین ضرورت دارد عدم حضور افراد حساس و آسیب پذیر در فضای باز در دستور کار باشد.

وی اظهار کرد: روز سه شنبه ‌‌وزش باد شدید و خیلی شدید با سرعت بالای 70 کیلومتر بر ساعت همراه با خیزش موقت گردوخاک (‌شدت گرفتن بادهای 120 روزه)‌ در خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان پیش‌بینی می‌شود که نتیجه آن ‌خیزش گردوخاک و کاهش موقتی دید و کاهش 3 تا 5 درجه‌ای دما است که توصیه می‌شود ‌پرهیز از تردد غیر ضروری در زمان غبارآلود شدن هوا و احتیاط در ترددهای جاده ای در دستور کار باشد.

اصغری افزود: از اواخر وقت سه شنبه هفته جاری تا پایان هفته در شمال سیستان و بلوچستان به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: در سایر مناطق کشور تا روز پنجشنبه جوی پایدار پیش بینی می‌شود.

وی اظهار کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای 41 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر‌کرد با کمینه دمای 9 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز در تهران آسمان صاف، دید افقی بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 8 درصد است، جهت باد امروز در پایتخت، غربی و سرعت باد 43 کیلومتر بر ساعت است.

اصغری بیان کرد: آسمان تهران روز آینده صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 34 و 22 درجه خواهد بود.

معاون پیش بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: امروز در پایتخت وزش باد شدید را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تا شب در برخی از ساعات خواهیم داشت.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول