اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

توصیه انصارالله به مصر برای عدم مداخله نظامی در لیبی

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و از رهبران جنبش انصارالله به تهدید رئیس‌جمهور مصر برای مداخله نظامی در لیبی واکنش نشان داد.

توصیه انصارالله به مصر برای عدم مداخله نظامی در لیبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن و از رهبران جنبش انصارالله به اظهارات «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر مبنی بر اینکه «هر گونه دخالت مستقیم مصر در لیبی از مشروعت بین‌المللی برخوردار است» واکنش نشان داد.

الحوثی در حساب توئیتری خود نوشت: «به برادران خود در جمهوری مصر برای دخالت نظامی در لیبی توصیه نمی‌کنیم حتی اگر (این دخالت) در نتیجه نگرانی از حضور ترکیه در لیبی باشد».

 

وی افزود که ورود به این نبردهای فرسایشی بی‌فایده است و نتیجه آن خسته‌کننده خواهد بود، خطر واقعی در استمرار توطئه‌های رژیمی است که می‌خواهد با شعله‌ور کردن نبردهای صوری و جانبی بی‌ارزش آینده خود را تأمین کند.

«عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر روز شنبه(دیروز) یک پایگاه نظامی دریایی در آن سوی مرز لیبی افتتاح کرد و در مراسم افتتاح این پایگاه گفت: «هر گونه دخالت مستقیم مصر در لیبی از مشروعیت بین‌المللی برخوردار است، نیروهای مصری در صورت نیاز و در سایه چالش‌‌هایی که امنیت ملی کشور را تهدید می‌کند، آماده جنگ هستند».

السیسی همچنین اشاره کرد که قدرت‌های خارجی از گروه‌های تروریستی در لیبی حمایت می‌کنند و خروج نیروهای بیگانه از لیبی ضروری است.

لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه‌نظامیان «ارتش ملی لیبی» را حمایت می‌کند. دو طرف از فروردین سال 98 وارد درگیری‌های شدیدی با یکدیگر شده‌اند که همچنان ادامه دارد.

اخیراً با تغییر معادلات در میادین درگیری بین ارتش تحت امر خلیفه حفتر و ارتش دولت وفاق و پیشروی نیروهای تحت امر این دولت، حامیان عربی و اروپایی حفتر پیشنهاد آتش‌بس و بازگشت به مذاکرات داده‌اند که دولت وفاق ملی آن را رد کرده است.

دولت السراج از حمایت قطر و ترکیه و نیروهای حفتر نیز از حمایت‌های روسیه و مصر برخوردارند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول