اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

سالانه ۴ هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر نهاوند تولید می شود

رئیس مرکز امور عشایری نهاوند گفت: سالانه ۴ هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر مستقر در نهاوند تولید می‌شود.

سالانه ۴ هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر نهاوند تولید می شود

ابوالقاسم بنی‌هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار کرد: عشایر مستقر در مناطق ییلاقی نهاوند با دارا بودن ۲۴۰ هزار راس دام سبک سالانه ۴ هزار تن گوشت قرمز و دیگر محصولات دامی تولیددو به بازار مصرف عرضه می‌کنند.

وی افزود: عشایر تولیدکنندگانی کم‌توقع هستند که علاوه بر تولید این میزان گوشت، سالانه یک‌هزار و ۵۰۰ تن مشتقات دامی و ۲۰۰ تن پشم را نیز تولید می‌کنند.

رئیس مرکز امور عشایری شهرستان نهاوند با بیان اینکه ۶۰ درصد عشایر استان در فصل ییلاق در نهاوند مستقر می‌شوند اضافه کرد: وجود رشته‌کوه‌های زاگرس، مراتع غنی و دره‌های پرآب بستر مناسبی برای کوچ این عشایر از مناطق جنوب کشور به نهاوند است.

وی تعداد خانوارهای عشایری مستقر در نهاوند را یک‌هزار و ۵۰۰ خانوار اعم از کوچ‌رو و نیمه‌کوچ‌رو ذکر کرد و گفت: عشایر نهاوند از ایل‌های ترکاشوند و حسنوند با طوایف یارمطاقلو، حسنوند، میرزاجان، ابراهیمی، رحمتی، سلیمانی و گرگه‌ای هستند که هنگام ورود به این شهرستان در ۲۱ سامانه عشایری در کوهستان‌های اطراف مستقر می‌شوند.

بنی‌هاشمی با بیان اینکه این اداره  علاوه بر عشایر نهاوند عشایر تویسرکان و کنگاور را نیز زیر پوشش قرار دارد افزود: با توجه به اینکه بیشترین تعداد خانوارهای عشایری در نهاوند مستقر هستند لذا خدمات‌رسانی به عشایر کنگاور و تویسرکان هم بر عهده مااست که در این زمینه مطابق با قانون خدمات لازم به آنان صورت می‌گیرد.

وی در رابطه با ارائه خدمات به عشایر گفت: از سوی اداره امور عشایری خدمات متنوعی صورت می‌گیرد که از جمله توزیع آرد ماهیانه به میزان ۲۴ تن معادل ۶۰۰ کیسه، احداث راه‌های عشایری، آبرسانی با تانکر، احداث آبشخور و مخازن ذخیره آب آشامیدنی و پیگیری بیمه درمانی و بازنشستگی و ده‌ها مورد دیگر از جمله مواردی است که مطابق با اعتبارات منظور شده انجام می‌شود.

رئیس مرکز امور عشایری نهاوند در پایان اجرای پروژه‌های عمرانی و دیگر طرح‌ها را نیازمند ۱۱۰ هزار میلیون ریال دانست و گفت: با توجه به بازدیدهای میدانی و بررسی‌های به عمل آمده برای اجرای طرح‌های مختلف عمرانی عشایر زیر پوشش این شهرستان ۱۱۰ هزار میلیون ریال مورد نیاز است که امیدواریم با تخصیص این رقم بتوانیم خدمات مطلوب‌تری را به این قشر تولیدکننده ارائه دهیم.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول