اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

وزیر خارجه مصر نیز برای دولت وفاق ملی لیبی خط و نشان کشید

وزیر خارجه مصر پس از رئیس‌جمهور این کشور، دخالت نظامی در لیبی با هدف دفاع از امنیت مصر در قبال هرگونه تهدیدی را قانونی و مشروع توصیف کرد.

وزیر خارجه مصر نیز برای دولت وفاق ملی لیبی خط و نشان کشید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از آنکه قاهره دخالت نظامی خود در لیبی را قانونی اعلام کرد، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر تاکید کرد که هرگونه تهدید علیه امنیت مصری و عربی، با پاسخی مناسب مواجه خواهد شد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «العربیه»، وی افزود: مصر به دنبال تقویت و تحکیم راهکار سیاسی در لیبی است و ما خواستار خویشتن‌داری در مسأله لیبی هستیم. دولت وفاق موضع رئیس‌جمهور «عبدالفتاح السیسی» را خوب نمی‌داند و ما امیدواریم که این دولت به توافق «الصخیرات» پایبند باشد.

اتهام ترکیه به توسعه‌طلبی در سوریه، عراق و لیبی

شکری تصریح کرد: ما با نیروهای بین‌المللی و منطقه‌ای فعال در لیبی هماهنگ می‌شویم. راهکار نظامی، آخرین گزینه مصر برای دفاع از امنیت خود است. ما تلاش‌های توسعه‌طلبانه ترکیه در لیبی را رد می‌کنیم. آنکارا در سوریه، عراق و لیبی بر خلاف قوانین بین‌المللی توسعه طلبی می‌کند.

وی توضیح داد: ما با تونس و الجزائر هماهنگیم و ما رویکردهای مشترکی درباره لیبی داریم. زمان آن فرا رسیده که اقدامی جدی برای تثبت ثبات در لیبی انجام شود.

بحران سد «النهضه»

وی در بخش دیگری از سخنانش به مسأله سد «النهضه» و ایجاد همگرایی درباره آن پرداخت و گفت که طرح توافقی درباره این سد ارائه شده است. ما پس از مخالفت اتیوپی با توافق، به شورای امنیت پناه بردیم و رویکرد خود درباره توافقی عادلانه و منصفانه برای بحران سد النهضه را ارائه کردیم.

وزیر خارجه مصر افزود: طرف اتیوپیایی به طور مستمر میانجی‌گری‌ها را رد کرد. رفتن به شورای امنیت یک تصمیم مستقل و حاکمیتی بود.

عبدالفتاح السیسی، دیروز (شنبه - ۲۰ ژوئن)، اعلام کرد که ارتش مصر قادر به دفاع از کشور خود در داخل و خارج از مرزهایش است.

وی هشدار داد اجازه نخواهد داد که چیزی امنیت مرزهای غربی مصر را تهدید کرد و شهرهای «سرت» و «الجفره» در لیبی خط قرمزهای مصر هستند.

رئیس‌جمهور مصر تاکید کرد که هرگونه دخالت مستقیم مصر در لیبی، قانونی و در چارچوب حق دفاع از خود است.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول