اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

افزایش ۸۰درصدی سهمیه جذب آموزش و پرورش در شهرری/ اولویت استخدام با جوانان بومی است

مدیر آموزش و پرورش ناحیه۲شهرری گفت: سهمیه جذب نیرو در آموزش و پرورش استان تهران و به تبع آن در شهرستان ری از طریق «آزمون ماده ۲۸» نسبت به سال گذشته ۸۰درصد افزایش یافته که باید تلاش کنیم صددرصد این سهمیه توسط جوانان بومی جذب شود.

افزایش ۸۰درصدی سهمیه جذب آموزش و پرورش در شهرری/ اولویت استخدام با جوانان بومی است

علی یزدان پناه مدیر آموزش و پرورش ناحیه۲شهرری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: به لحاظ کمّی حدود ۳۵ درصد کلاس ها در شهرستان ری به دلیل کمبود معلم از طریق نیروی حق التدریس و اضافه کار تامین می شود که در تلاش هستیم با استفاده از جذب نیرو در آموزش و پرورش این کمبودها را جبران کنیم. 

وی با بیان اینکه مبادی ورود نیرو به آموزش و پرورش به سه طریق صورت می گیرد، گفت: روش اول «دانشگاه فرهنگیان» است که داوطلبان در آزمون کنکور می توانند دانشگاه فرهنگیان را انتخاب کنند و پس از قبولی وارد این دانشگاه شده و از این طریق جذب آموزش و پرورش شوند که در حال حاضر سالانه ۲۰هزار دانشجو در کل کشور از این دانشگاه پذیرش می شوند. 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه۲ شهرری با بیان اینکه روش دوم «آزمون ماده ۲۸» است، ادامه داد: در ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان آمده است که آموزش و پرورش برای جذب نیرو می تواند هر سال به سازمان مدیریت امور استخدامی تقاضا بدهد و از فارغ التحصیلان دانشگاه ها به تناسب رشته، جنس و مکان پس از طی مراحل آزمون و مصاحبه، واجدین شرایط را جذب کند که در حال حاضر آمار جذب سالانه با روش ماده ۲۸ در کشور ۳۰ هزار نفر است.  

یزدان پناه در رابطه با روش سوم عنوان کرد: روش سوم به صورت موردی است یعنی نیروهای آموزشیاران نهضت سوادآموزی، نیروهای حق التدریس، مربیان مهدکودک و نیروهایی که به این شکل وارد سازمان می شوند و چند سال تدریس می کنند و سپس بعد از طی مراحل، به طرق مختلف جذب آموزش و پرورش می شوند. 

*تخصیص ۱۰ درصد سهمیه جذب ماده ۲۸ کشور به استان تهران 

وی با اشاره به اینکه ثبت نام و آزمون ماده۲۸ امسال در مرداد ماه برگزار می شود، تصریح کرد: سازمان امور استخدامی امسال در استخدام آزمون ماده ۲۸ حدود ۳هزار و ۹۲ نفر به شهرستان های استان تهران (مناطق ۲۱گانه استان به جز شهر تهران) سهمیه جذب داده که تقریبا ۱۰ درصد سهمیه کل کشور است. 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه۲شهرری افزود: سال گذشته سهمیه استان یک هزار و ۸۲۰ نفر بود که امسال ۸۰درصد افزایش یافته و استان این سهمیه را بین شهرستان های مختلف توزیع کرده است که باید تلاش کنیم تمام سهمیه تخصیصی را جذب نماییم. 

یزدان پناه در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان ری ۴ منطقه آموزش و پرورش دارد، ابراز کرد: در آزمون امسال ماده ۲۸، سهمیه تخصیص یافته به ناحیه یک شهرری ۱۵۰ نفر، ناحیه دو شهرری ۹۷ نفر، کهریزک ۱۴۲ نفر و فشافویه ۶۸ نفر است که در کل امسال در شهرستان ری ۴۵۷ نفر سهمیه برای جذب نیرو در آموزش و پرورش داریم. 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۵ درصد از سهمیه تخصیص یافته در ری جذب شد، گفت: سال گذشته بسیاری از واجدین شرایط به دلیل عدم آگاهی در این آزمون شرکت نکردند لذا امسال با حرکت جهادی شهرستانی باید شرایطی فراهم کنیم که سهمیه تخصیصی جذب صددرصدی شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه2شهرری اضافه کرد: همه دستگاه های شهرستان می‌بایست نسبت به اطلاع رسانی و آگاه سازی فارغ التحصیلان اقدام کنند و از تمام ظرفیت ها اعم از مساجد، نماز جمعه ها، مراسمات و فضای مجازی برای این کار استفاده نمایند چراکه برخی از جوانان از ثبت نام و زمان آزمون اطلاع ندارند و برخی نیز سواد علمی دارند اما آگاهی در مورد نحوه آزمون ندارند که با همکاری بخشداران و شهرداران می توانیم در این خصوص کلاس های آموزشی برگزار کنیم. 

یزدان پناه در ادامه یادآور شد: سرعت بازنشستگی بالا رفته و بر این اساس در ناحیه دو شهرری از ۲ هزار و ۶۰۰ نیروی شاغل، ۲۷۴ بازنشسته داریم که امسال تعداد بازنشسته ها حدود ۱۰ درصد است و در سالهای آینده این آمار بیشتر نیز می شود لذا باید بتوانیم برای جبران بخشی از این کمبودها، سهمیه های تخصیص یافته را به طور کامل جذب کنیم.  وی با اشاره به مزیت های دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: باید دانش آموزان و همچنین خانواده ها نسبت به مزایای دانشگاه فرهنگیان ازجمله معافیت از خدمت سربازی برای پسران، استخدام از بدو آموزش، دریافت حقوق در حین تحصیل و امکان ادامه تحصیل تا مدارج بالا آگاه شوند و برای ورود به این دانشگاه در هنگام آزمون کنکور، ثبت نام کنند. 

مدیر آموزش و پرورش ناحیه۲شهرری بیان کرد: بیش از ۵۰درصد پذیرفته شدگان در دانشگاه فرهنگیان شهید مفتح شهرری از شهرستان های دیگر هستند که پس از دو سال به دنبال انتقالی می روند در صورتی که این دانشگاه فرصت خوبی برای تحصیل افراد بومی است تا پس از فارغ التحصیلی نیز در مدارس بومی مشغول به تدریس شوند. 

یزدان پناه در پایان با اشاره به آسیب های همجواری ری با تهران در بحث آموزش گفت: سهمیه کنکور شهرستان ری منطقه ۲ است که تلاش کردیم آن را به منطقه ۳ تغییر دهیم تا امکان پذیرش دانش آموزان ری در کنکور بیشتر شود و در این راستا از طریق کمیسیون آموزش مجلس، شورای عالی سنجش و اداره کل پیگیری کردیم اما تغییر سهمیه مناطق پروتکل سنگینی دارد که به نتیجه نرسید و در نهایت به منطقه ۳ که تغییر ندادند بلکه گفتند شهرری جزو منطقه۲۰ تهران است و می‌بایستی منطقه۱ بود؛ که این به ضرر دانش آموزان است.  

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول