اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

عبور از یک پیک کرونا به معنی عدم ورود به پیک دوم نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: عبور از یک پیک به معنی عدم ورود به پیک جدید نیست و مناطق روستایی ما که قبلا در معرض خطر کمتر بود، امروز در معرض خطر جدی قرار دارد.

عبور از یک پیک کرونا به معنی عدم ورود به پیک دوم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین ظهر امروز در نشست مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا در استانداری قزوین اظهار کرد:  اگر در مقابله با کرونا و کاهش آسیب‌های آن به توفیقات دست یافته‌ایم ناشی از یک جهاد و رزمایش بیولوژیک و در کنار هم قرار گرفتن بوده و لازم است این روند ادامه داشته باشد.

وی افزود: امروز تقریبا جامعه از رعایت پروتکل‌های بهداشتی خسته شده‌ است اما این امر نباید موجب شود که نسبت به پروتکل‌های بهداشتی همچون فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی بی توجه باشیم چرا که در این غیر این صورت شاهد افزایش رشد این ویروس خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: مناطق روستایی استان به شدت در خطرند و به جز قم و گیلان ۵۰ درصد سایر استان‌های کشور در معرض خطر هستند.

نامدار با اشاره به نرم افزار ماسک اضافه کرد: این نرم افزار  در دسترس همه افراد قرار دارد که می‌تواند وضعیت مناطق را از حیث سفید،زرد و قرمز به لحاظ ابتلا به کرونا نشان دهد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر روند بستری بیماران رو به افزایش است و شرایط همچون ماه اردیبهشت نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: اینکه گفته می‌شود ویروس آسیب کمتری وارد می‌کند گفته درستی نیست و در تماس با اجسام و سطوح به سمت شرایطی رفته‌ایم که در شهرهای گرم جنوبی انتقال می‌یابد و احتمال هم دارد این ویروس در پاییز بروز کند.

نامدار گفت: عبور از یک پیک به معنی عدم ورود به پیک جدید نیست و مناطق روستایی ما که قبلا در معرض خطر کمتر بود، امروز در معرض خطر جدی قرار دارد.

این مسوول یادآور شد: کرونا می‌تواند افراد سالم را نیز با مخاطرات جدی روبه رو کند و بیشترین میزان مربوط به افرادی است بدون بیماری زمینه‌ای بوده و از ابتلا به کرونا  دچار مشکلات حاد شده‌اند، افراد چاق بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین مطرح کرد: ایجاد دولت الکترونیک خواسته ماست و درخواست داریم تا اکثر جلسات به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شود و کرونا عادی گرفته نشود.

نامدار یادآور شد: ما امروز نمی‌دانیم دچار موج دوم شویم یا نه و بر این اساس با حفظ تمام شرایط کشور از ستاد کرونا درخواست داریم که به جزو فعالیت‌های اقتصادی مردم از برگزاری هرگونه تجمعی خودداری شود.

 

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول