اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

وقوع جرائم خشن در شهرستان داراب به صفر رسیده است

رئیس دادگستری شهرستان داراب گفت: امسال نیز همچون سال گذشته جرائم خشن در داراب وجود نداشته است.

وقوع جرائم خشن در شهرستان داراب به صفر رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از داراب، صادق صادقی در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، اظهار داشت: امسال نیز همچون سال گذشته جرائم خشن نظیر سرقت مسلحانه، تجاوز به عنف و قتل در داراب وجود نداشته است.
وی بیان کرد: امسال بیشترین تعداد جرم در شهرستان داراب به سرقت خرد اختصاص یافته که پس از آن توهین، صدمه بدنی غیرعمدی، ضرب و جرح عمدی، تهدید و حمل مواد مخدر در رتبه‌های بعدی قرار گرفته است.
رئیس دادگستری داراب اظهار داشت: سال گذشته توهین بالاترین تعداد را بین جرائم داشت که امسال به دلیل شیوع کرونا و بیکاری عده‌ای از افراد، متاسفانه سرقت از منازل که پارسال در چهارمین مرتبه بود، امسال در مرتبه نخست قرار گرفته است.
صادقی ضمن تاکید بر وظیفه مسئولان و فعالان فرهنگی در یافتن راه‌حل‌هایی برای کاهش طلاق گفت: با وجود اینکه تعداد طلاق نسبت به قبل کاهش یافته اما همین تعداد موجود نیز شایسته شهر منتسب به امام حسن مجتبی(ع) نیست.
وی با اشاره به فضای مجازی و آسیب‌های آن گفت: فضای مجازی جولان‌گاه برخی افراد هتاک شده که اقدام به هتک حرمت مردم و مسئولان کرده یا خطوط قرمز نظام را رد می‌‌کنند.

رئیس دادگستری داراب تصریح کرد: این مباحث توسط دادستان به طور کامل رصد می‌شود و با خاطیان برخورد قاطع صورت می‌گیرد.
صادقی از راه‌اندازی شعبه دادگاه بخشی در فورگ خبر داد و گفت: به زودی این شعبه در فورگ راه‌اندازی می‌شود و مردم این بخش جهت مراجعه به دادگاه دیگر با مشکل بعد مسافت مواجه نیستند.
وی با اشاره به اینکه دادگستری استان فارس پیشتاز ابلاغ الکترونیکی است، افزود: بیش از ۹۰ درصد مردم داراب در سامانه ابلاغ الکترونیکی دادگستری ثبت نام کرده‌اند.
رئیس دادگستری داراب خاطرنشان کرد: حضور قضات جوان و کارآمد در میان مردم، تکریم ارباب رجوع، حذف کارچاق‌کن‌، شاهد اجاره‌ای و عوامل نفوذ از عواملی است که سلامت مجموعه قضایی را تضمین می‌کند و در دادگستری داراب به عنوان سرلوحه کار قرار گرفته است.
 صادقی با اشاره به کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری داراب گفت: امسال ۳ هزار و ۵۰۰ پرونده ورودی به دادگستری کاهش یافته و تعداد پرونده‌ها به ۲۰ هزار و ۵۴۷ مورد رسیده است.

دادستان داراب نیز در پاسخ به پرسش‌های خبرگزاری فارس پیرامون پیشگیری از آتش‌سوزی اراضی ملی، چگونگی برخورد با عاملان قیمت مسکن و برخورد با محتکران، بیان کرد: جهت پیشگیری از آتش سوزی اراضی، کارگروهی با حضور مسئولان مرتبط تشکیل شده به ویژه در مناطق کوهستانی این موضوع بیش از سایر نقاط پیگیری می‌شود.
جابر نظافت با اشاره به رفع تصرف 100 هکتار از اراضی ملی، گفت: در این زمینه احکام بازدارنده مبنی بر پیشگیری از وقوع جرم به ویژه برای افرادی که به طور عمد منطقه را آتش زده تا به کاشت محصول خود بپردازند، اعمال می‌شود.

وی با اشاره به برخورد با عاملان افزایش قیمت زمین و مسکن اظهار داشت: این معضل رصد می‌شود اما تاکنون اقدام خاصی در مقابله با افزایش قیمت زمین و مسکن صورت نگرفته است.

دادستان داراب اضافه کرد: این مسئله باید ریشه‌ای حل شده و دولت و نهادهای مرتبط با جدیت به آن ورود کنند.

نظافت همچنین به برخورد با عوامل احتکار در سطح شهرستان پرداخت و گفت: با وجود اینکه رسیدگی به معضل احتکار مربوط به تعزیرات حکومتی است اما دادگستری نیز هر هفته در قالب گشت‌های مشترک در شهر داراب و بخش‌های تابع، اقدام به مقابله با گرانفروشی، احتکار و امحاء مواد تاریخ مصرف گذشته می‌کند که در این راستا 20 تن شکر احتکار شده و برنج و مواد انرژی‌زا کشف و ضبط شده است.
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول