اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

آزمایش‌های سرّی تل‌آویو بر روی حیوانات برای توسعه تسلیحاتی

یک روزنامه صهیونیستی نوشت، ارتش این رژیم به صورت محرمانه صدها آزمایش بر روی حیوانات برای توسعه تسلیحاتی انجام داده است.

آزمایش‌های سرّی تل‌آویو بر روی حیوانات برای توسعه تسلیحاتی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» نوشت، سندی مربوط به وزارت جنگ این رژیم نشان می‌دهد که برای توسعه تسلیحاتی، صدها آزمایش بر روی حیوانات به صورت محرمانه انجام شده است.

این روزنامه افزود، جمعیت موسوم به «بگذارید حیوانات زندگی کنند» (مرکزی غیر رسمی در فلسطین اشغالی) سند مذکور را در اختیار یدیعوت قرار داده است.

در این گزارش آمده: ارتش و دیگر دستگاه‌های امنیتی مابین سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ آزمایش‌هایی بر روی ۴۰ سگ، ۲۵ بز، ۱۰ گوسفند، ۱۲۵ خوک، ۲۵ خوکچه هندی و ۱۶۰ موش از نژادی خاص (Fat sand rat) انجام داده است.

یدیعوت افزود، در برخی از آزمایش‌ها از حیوانات برای شبیه سازی یک حادثه با قربانیان متعدد در محیط دریایی استفاده شده است.

بیشترین حیوانی که در آزمایش‌های نظامی مورد استفاده قرار گرفته خوک بوده است زیرا ساختار قلب و دستگاه تنفسی‌اش شبیه به انسان است.

این روزنامه در ادامه نوشت، میزان درد این حیوانات متفاوت بوده، برخی از آنها کشته شده‌اند و برخی از آنها طی آزمایش‌های سری آسیب دیده‌اند.

یدیعوت افزود، اطلاعاتی که در این زمینه وجود دارد، جزئی است و به بسیاری از سوالات ساده به بهانه محرمانه بودن پاسخ داده نشده است مانند اینکه آیا این حیوانات در نهایت کشته می‌شوند یا خیر؟ .

این روز نامه صهیونیستی ادامه داد، سوالی را در این مورد از وزارت جنگ پرسیده اما به شکل قاطع پاسخی نشنیده و همین موضوع احتمال فروختن حیوانات مذکور به خارج برای اجرای آزمایش‌های نظامی را بیشتر می‌کند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول