اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گاردین| نابرابری در انجام تست کرونا و افزایش شکاف طبقاتی در انگلیس

یک روزنامه انگلیسی نوشت، وجود نابرابری در دسترسی افراد جامعه به تست کرونا در این کشور، شکاف طبقاتی را افزایش می‌دهد.

گاردین| نابرابری در انجام تست کرونا و افزایش شکاف طبقاتی در انگلیس

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وجود نابرابری در زمینه دسترسی به آزمایش ابتلا به ویروس کرونا، شکاف طبقاتی در انگلیس را بیش از پیش عمیق کرده است.

به نوشته روزنامه «گاردین»، در حالی که مدارس خصوصی و کسب‌وکارهای کلان انجام تست کرونا را برای دانش‌آموزان و کارکنان خود فراهم می‌کنند تا بتوانند فعالیت خود را ادامه دهند، مدارس دولتی و کسب‌وکارهای کوچک در انتظار کمک دولت مانده‌اند.

«کلی کلیفا» بنیان‌گذار سازمان غیرانتفاعی «انجام تست برای همه» در این باره می‌گوید: «اکثریت جامعه از انجام این تست محروم هستند. از یک طرف فوتبالیست‌ها را با قراردادهای چند میلیون پوندی می‌بینید و از طرفی شرکت‌هایی هستند که به کارگرانشان می‌گویند اگر علائم ابتلا به ویروس کرونا را دارید، می‌توانید به خدمات ملی سلامت مراجعه کنید».

از سوی دیگر بنیاد «تغییر جهانی» متعلق به «تونی بلر» نخست‌وزیر سابق انگلیس می‌گوید اجرای تست به‌صورت انبوه بهترین راه برای پایان دادن به قرنطینه است و از بیشتر شدن شکاف میان اقشار جامعه جلوگیری می‌کند.

«آلیسون پولاک» مشاور بهداشت عمومی در دانشگاه «نیوکاسل» گفت: «انجام تست کاملاً بی‌نظم و مغشوش است‌ و دولت راهبرد درستی برای انجام آن ندارد».

وی افزود:‌ «[انجام تست] پادتن هیچ چیز مفیدی به شما نمی‌گوید. این کار مدیریت بیماری را تغییر نمی‌دهد و می‌تواند به دادن اطمینان و اطلاعات غلط  منجر شود. دولت باید جلوی فروش تست پادتن را بگیرد. می‌توان درک کرد که کارفرمایان بخواهند تست PCR‌ را انجام دهند اما این کار باید از طریق وزارت بهداشت انجام شود».

دولت انگلیس چند هفته پس از شیوع ویروس کرونا در این کشور مقررات قرنطینه وضع کرد و از ماه گذشته این قوانین را رفته رفته کاهش داد. در حال حاضر دولت به‌دنبال رساندن فاصله‌گیری اجتماعی از دو متر به یک متر است تا تأثیر منفی اعمال قرنطینه بر کسب‌وکارهای کوچک را کاهش دهد.

این در حالی است که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به بیش از ۳۰۳ هزار نفر و شمار قربانیان این بیماری به ۴۲ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول