اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وبگاه فلسطینی: هماهنگی‌های امنیتی تشکیلات خودگردان با اسرائیل پابرجاست

یک وبسایت فلسطینی نوشت که تشکیلات خودگردان علی‌رغم ادعای خود مبنی بر توقف همکاری‌های امنیتی با رژیم صهیونیستی در مواردی چنین همکاری‌هایی صورت گرفته است.

وبگاه فلسطینی: هماهنگی‌های امنیتی تشکیلات خودگردان با اسرائیل پابرجاست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، تشکیلات خودگردان فلسطین در تاریخ ۱۹ می (۳۰ اردیبهشت) اعلام کرد که در اعتراض به برنامه رژیم صهیونیستی برای اشغال سی درصد کرانه باختری، تمامی هماهنگی‌ها و توافقات امنیتی با این رژیم را متوقف کرده است؛ اما در عمل گویا چنین نیست.

به نوشته خبرگزاری فلسطینی صفا، رخدادها و نشانه‌های میدانی در کرانه باختری نشان از این دارد که در عرصه عمل این هماهنگی‌ها ادامه دارد. در هفتم ژوئن گذشته، روزنامه «یدیعوت احارانوت» نوشت که سازمان امنیت فلسطین جلوی یک اقدام نظامی فلسطینیان علیه ارتش صهیونیستی را در منطقه «جنین» گرفته است.

مأموران امنیتی وابسته به تشکیلات خودگردان در آن زمان مخفیگاهی حاوی ۳۰ خمپاره آماده برای شلیک و چندین قبضه سلاح «کارلو» کشف کردند.

پس از این کشف بود که صبح فردای آن روز مأموران صهیونیستی در منطقه «جنین» دست به بازداشت‌های گسترده زدند.

سه روز پس از این حادثه، شبکه اسرائیلی کان، گزارش داده که نیروهای امنیتی فلسطینی، هفت شهرک‌نشین را که وارد منطقه «قلقیلیه» شده بودند را بازداشت کرده و به ارتش اسرائیل تحویل داده است.

روز گذشته (شنبه) نیز سه شهرک‌نشین صهیونیست وارد شهر «قلقیلیه» شده بوند که باز هم مأموران تشکیلات خودگردان آن‌ها را تحویل صهیونیست‌ها دادند.

«حسین الشیخ» وزیر امور مدنی تشکیلات خودگردان نیز در 20 خرداد گفت که تشکیلات خودگردان به هیچ وجه اجازه انتفاضه یا اقدامات خشونت‌آمیز علیه اسرائیلی‌ها را نمی‌دهد و و تشکیلات خودگردان در صورت توقف هماهنگ‌های امنیتی نیز از امنیت اسرائیل دفاع خواهد کرد.

این سخنان خشم بسیاری از فلسطینی‌ها را موجب شد و بسیاری آن را نشانه بی ارزش بودن تهدیدات «محمود عباس» علیه صهیونیست‌ها دانستند.

الشیخ به نیویورک تایمز گفت: «ما عملگرا هستیم؛ نمی‌خواهیم اوضاع را به جای برسانیم که راه بازگشتی وجود نداشته باشد و این یک تصمیم راهبردی است.»

سخنانی که نشان می‌دهد تشکیلات خودگردان جدیتی برای مقابله با سی درصد اشغال کرانه باختری ندارد و بسیاری از ناظران چنین موضوعی را پیش از این پیش بینی کرده بودند.

رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که از تاریخ یکم جولای (۱۱ تیر) اجرای طرح اشغال سی درصد کرانه باختری را ذیل طرح موسوم به «معامله قرن» اجرایی خواهد کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول