اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

رفع تصرف 607 هکتار از اراضی ملی ایلام در سال گذشته

رئیس کل دادگستری استان ایلام، از رفع تصرف 607 هکتار از اراضی ملی استان ایلام در سال گذشته خبرداد.

رفع تصرف 607 هکتار از اراضی ملی ایلام در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان ایلام ظهر یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به منظور فرارسیدن هفته قوه قضاییه، گفت: رسانه کارآمدترین ابزار برای تنویر افکار عمومی است زیرا می‌توانند در اجرای فریضه و اجرای امر به معروف و نهی از منکر نقش مهمی را ایفا و دستگاه قضا باید ارتباطات مردمی را به واسطه رسانه‌ها تقویت کند؛ از این طریق دستاوردها و عملکرد دادگستری به مردم اعلام شود. 

وی افزود: اصول قانون اساسی برگرفته از تعالیم روح بخش اسلام، اهدافی برای دستگاه قضا مشخص کرده است و باید تلاش شود مطابق با تکالیف قانون گذار عمل شود و در خدمات رسانی به مردم کوتاهی نشود.

رئیس کل دادگستری استان اضافه کرد: دستگاه قضا استان همواره وظیفه نظارتی و حمایتی را بر عهده دارد و با ورود به احیای حقوق عامه و نظارت بر اجرای قانون، به مشکلات مردم ورود و در این راستا چاره اندیشی خواهد شد.

تحول یعنی کاستی‌ها را شناسایی کنیم

دهقانی تصریح کرد: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری، تحول یعنی کاستی‌ها را شناسایی و در راستای رفع و تقویت آن‌ها گام برداشته شود، زیرا رضایت مردم سرمایه اجتماعی را افزایش داده و این موضوع باید مد نظر کارکنان دستگاه قضایی استان قرار گیرد.

وی ادامه داد: هفته قوه قضاییه مجال مناسبی است تا بتوان موضوعات مطرح شده در زمینه عدالت و قانون را برای مردم تبیین و شهروندان را نسبت به حقوق خود مطلع کرد.

دهقانی خاطر نشان کرد: برخورد با مفاسد اقتصادی هیچ خط قرمزی در دستگاه قضا ندارد و پرونده‌های این مباحث به جد پیگیری و با متخلفان برخورد قضایی خواهد شد.

وی ادامه داد: سال گذشته با هماهنگی مرجع قضایی 607 هکتار از اراضی ملی در استان ایلام رفع تصرف شد.

برخورد سریع و قاطع دستگاه قضا

وی تاکید کرد: افرادی که درصدد خدشه وارد کردن به آسایش و امنیت عمومی، تعرض به نوامیس و جان و مال مردم باشند با برخورد سریع و قاطع دستگاه قضا مواجه خواهد شد.

دهقانی اضافه کرد: سال گذشته ۸۷ درصد پرونده‌های معوق در اجرای احکام و  ۳۵ درصد پرونده‌های صلح و سازش مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان بیان کرد: وضعیت ابلاغ الکترونیکی از طریق سامانه ثنا در سال جاری در این استان به ۸۳ درصد رسیده است و اگر این میزان به ۱٠٠ درصد افزایش یابد رسیدگی به پرونده‌های قضایی کاهش چشمگیری خواهد داشت.

خودکشی و طلاق از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی است

دهقانی اظهار کرد: خودکشی و طلاق  همواره از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی استان محسوب می‌شود که به ترتیب طلاق 10 درصد و خودکشی 17 درصد، سال گذشته نسبت به سال 97 کاهش یافته است.

دهقانی یادآور شد: خودکشی  در سه ماهه اول سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد کاهش یافته است که می‌توان با تلاش اساتید دانشگاه، جامعه شناسان، دستکاه قضا و... این آمار به میزان کمتری برسد. 

انتهای پیام/ 970821

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول