اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

افتتاح هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع معدنی و تجهیزات در کرمان

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و ششمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی در محل نمایشگاه بین‌المللی جنوب‌شرق کرمان افتتاح شد.

افتتاح هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع معدنی و تجهیزات در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عصر امروز مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع معدنی، فرآوری مواد معدنی و تجهیزات وابسته و ششمین نمایشگاه بین‌المللی ماشین‌آلات معدنی و راه‌سازی در محل نمایشگاه بین‌المللی جنوب‌شرق کرمان افتتاح شد.

این نمایشگاه با وسعت هفت هزار متر مربع ۱۰۵ غرفه شرک‌های داخلی و نمایندگان شرکت‌های خارجی تا ۴ تیرماه دایر است.


طبیب‌زاده رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان اظهار داشت: وقتی معدن در کرمان وجود دارد باید اثرات و برکات آن هم در کرمان باشد.

وی تصریح کرد: معادن کشور نباید صرف عدم مدیریت شود منابع حاصل از معادن استان باید به استان برگردد و یا سیستم عرضه و تقاضا حاکم باشد.

حسینی‌نژاد رئیس سازمان صمت استان کرمان گفت: کرمان به‌عنوان بزرگترین استان معدنی با ۶ میلیارد تن ذخایر قطعی اثبات ‌شده است که سالانه ۹۳ میلیون تن انواع مواد معدنی استخراج می‌شود و بالای ۵۰ درصد حقوق دولتی در کشور از استان کرمان به خزانه واریز می‌شود.

وی تصریح کرد: از ظرفیت شورای معادن و با معافیت‌هایی که این شورا می‌تواند به بهره‌برداران بدهد موضوع را دنبال می‌کنیم که هم بهره‌برداران و هم سرمایه‌گذاران این حوزه از ظرفیت این شورا استفاده کنند.

 

تقی نبئی رئیس سازمان نظام مهندسی معدن کشور نیز با بیان اینکه مشکلات فروش نفت و مواد نفتی و بیماری کرونا کشور را با چالش مواجه کرده است، اظهار کرد: این شرایط موجب شد مسئولان پیگیر جهش تولید در بخش معدن باشند.

وی یکی از مشکلات حوزه معدن  صدور مجوزهای معدنی و خدمات دستگاه‌های مرتبط و عدم شفافیت با وزارت صمت عنوان کرد و افزود: با هوشمندسازی در وزارت صمت با توجه به اینکه سازمان نظام مهندسی بخشی از کار صدور مجوزها را انجام می‌دهد، می‌توانیم به وزارت صمت کمک کنیم  اگر این اتفاق بیفتد بخش زیادی از مشکل صدور مجوزهای معدنی برطرف می‌شود.

نبئی عنوان کرد: از اواخر سال ۹۷ تا پایان سال  ۹۸تعداد ۲۰۰ پرونده تعیین تکلیف نشده بود که طی سه ماه جاری همه این پرونده‌ها تعیین تکلیف شدند.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول