اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کاهش 50 درصدی صادرات اصفهان در 3 ماهه نخست امسال

مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: در سه ماهه نخست امسال ۹۲۱ هزار تن کالا در مجموع با ارزش تقریبی ۲۹۴ میلیون دلار از استان اصفهان به خارج از کشور صادر شده است که در مقایسه با سال گذشته این صادرات ۵۰ درصد کاهش داشته است.

کاهش 50 درصدی صادرات اصفهان در 3 ماهه نخست امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، رسول کوهستانی امروز در دیدار با فرماندار کاشان با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال ۸۴ هزار تن کالا به ارزش ۴۸ میلیون دلار از کاشان به خارج از کشور صادر شد است، اظهار کرد: به نسبت سال گذشته  ارزش این کالاها ۱۱ درصد کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات استان اصفهان با تأکید بر اینکه علت کاهش صادرات در این زمان آسیب‌های از شیوع ویروس کرونا و بسته شدن مرزها بوده، گفت: صادرات از کاشان از ۱۵ استان کشور بیشتر است.

کوهستانی با اشاره به اینکه در سه ماهه نخست امسال ۹۲۱ هزار تن کالا در مجموع با ارزش تقریبی ۲۹۴ میلیون دلار از استان اصفهان به خارج از کشور صادر شده است، افزود: در مقایسه با سال گذشته این صادرات ۵۰ درصد کاهش داشته است.

علی‌اکبر مرتضایی‌قهرودی نیز در این نشست با اشاره به اینکه گمرک کاشان در حال حاضر فعال است اما فقط صادرات کالا از کاشان انجام می‌‌شود، بیان کرد: بعضی از مواد اولیه خیلی دیر به دست صاحبان صنایع می‌رسد که گمرک باید در این باره چاره‌اندیشی انجام دهد.

فرماندار کاشان با تأکید بر اینکه  طرح ساختمان گمرک کاشان با سرعت کمی پیش می‌رود، گفت: دستگاه‌های  اجرایی شهرستان آماده همکاری در این زمینه هستند.

به گزارش فارس، ‌ زمینی به وسعت ۱۰ هزارمتر برای ساخت گمرک کاشان اختصاص یافته است که هنوز اقدامات لازم جهت ساخت آن صورت نگرفته است.

انتهای پیام/۶۳۱۰۸/ج۱۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول