اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

پیشگیری در اولویت مبارزه با کرونا قرار بگیرد

استاندار قزوین با بیان اینکه پیشگیری در اولویت مبارزه با کرونا قرار بگیر، گفت: آموزش‌ها باید به مردم ارائه شود و رویکرد آموزش و پیشگیری باید به گونه‌ای مورد توجه و بررسی قرار بگیرد که از بازگشت بیماری به نقطۀ اوج و ورود موج دوم بیماری جلوگیری شود.

پیشگیری در اولویت مبارزه با کرونا قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور استاندار قزوین ظهر امروز در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا که در سالن جلسات دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: باید پیشگیری را به عنوان اولویت در دستور کار قرار دهیم و در جاهایی که ضعف وجود دارد آنها را بلافاصله شناسایی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر برخی نهادها، سازمان‌ها و ادارات مسألۀ رعایت پروتکل‌های بهداشتی را رها کرده‌اند و لازم است مسؤولان بیش از پیش در این مسئله ورود پیدا کنند و موضوع کرونا را جدی بگیرند.

جمالی‌پور اضافه کرد: برای مقابله با ویروس کرونا نیاز است تا تمام ابزارهای پیشگیری استفاده و تمام ظرفیت‌ها به کار گرفته شود و این ظرفیت‌ها باید تا زمان وجود ویروس استفاده شود و می‌توان از اقشار مختلف و به ویژه مردم بهره‌مند شد.

استاندار قزوین تصریح کرد: آگاهی بخشی به مردم می‌تواند در پیشگیری از شیوع کرونا موثر باشد چراکه مردم در موضوع برگزاری مراسمات از جمله عزاداری و یا عروسی در شرایط کنونی پافشاری می‌کنند.

وی یادآور شد: آموزش‌ها باید به مردم ارائه شود و رویکرد آموزش و پیشگیری باید به گونه‌ای مورد توجه و بررسی قرار بگیرد که از بازگشت بیماری به نقطۀ اوج و ورود موج دوم بیماری جلوگیری شود.

جمالی‌پور اضافه کرد: رصد مجموعه‌های مرتبط با فرد ناقل را همچنین می‌توان در حوزۀ پیشگیری انجام داد و فرد بیماری که شناسایی می‌شود لازم است تمامی مجموعه‌ها و افراد مرتبط با شخص بیمار مورد رصد و بررسی شوند.

استاندار قزوین به همکاری تمام دستگاه‌ها تأکید و اضافه کرد: نباید از شناسایی و علل عوامل آلودگی در منطقه غافل شد.

وی خاطرنشان کرد: تعهد به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در امکان عمومی و ادارات باید بیشتر از گذشته دنبال شود و درصورت مشاهدۀ عدم رعایت مسائل بهداشتی مسئلۀ تذکر و برخورد با فضای مربوطه باید اجرایی شود.

جمالی‌پور اضافه کرد: امروز نیازمند جدی گرفتن این ویروس هستیم و آگاهی در این زمینه می‌تواند بسیار موثر باشد.

گفتنی است در این نشست جمعی از مدیران و مسؤولان علوم پزشکی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول