اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ارتش اتیوپی، مناطقی در شرق سودان را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد

منابع آگاه نظامی یکشنبه‌شب از حمله توپخانه‌ای ارتش اتیوپی به مناطقی در شرق سودان خبر دادند که بر اثر آن یک نظامی سودانی زخمی شده است.

ارتش اتیوپی، مناطقی در شرق سودان را هدف حملات توپخانه‌ای قرار داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع آگاه نظامی یکشنبه‌شب از حمله توپخانه‌ای ارتش اتیوپی به مناطقی در شرق سودان خبر دادند که بر اثر آن یک نظامی سودانی زخمی شده است.

این منابع به شبکه خبری «روسیاالیوم» گفتند که ارتش اتیوپی پادگان «الانفال» ارتش سودان را هدف قرار داده و بر اثر آن برخی از این پادگان آتش گرفته است.

پادگان مذکور در منطقه «القلابات» استان «القضارف» (شرق سودان) واقع شده است. این استان در شرق خارطوم، پایتخت سودان قرار دارد و هم‌مرز با اتیوپی است.

منطقه مرزی مذکور ماه مه گذشته شاهد تنش نظامی بین عناصر مسلح اتیوپیایی مورد حمایت ارتش اتیوپی با نیروهای مسلح سودان بود که بر اثر این درگیری‌ها، یک افسر کشته و چند تن دیگر از نیروهای سودان زخمی شدند.

وزرات خارجه سودان در آن برهه، کاردار اتیوپی در خارطوم را به نشانه اعتراض به این حملات و درگیری‌ها احضار و مراتب اعتراض سودان را به این مقام اتیوپیایی ابلاغ کرد.

گذشته از درگیری‌های مرزی اخیر، ارتش اتیوپی طی دو هفته اخیر به نیروهای مسلح مصر و سودان در باره تحرکاتشان در خصوص سد النهضه هشدار داد و گفت که آماده هرگونه ماجراجوی قاهره و خارطوم در سرشاخه‌های نیل است.

سه کشور اتیوپی، مصر و سودان که در مسیر رودخانه نیل قرار دارند، این اواخر بر سر حقآبه نیل و استفاده از آن به اختلاف خورده‌اند. اتیوپی بی‌توجه به هشدارها و درخواست‌های همسایگانش در پایین دست نیل، خواهان آب‌گیری سد بزرگ النهضه در عرض سه سال به جای ۲۱ سال است (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/


 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول