اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

بی توجهی شورای شهر به اعتماد آبادانی ها

دوره چهارساله شورای پنجم شهر آبادان نیز رو به اتمام است، اما آن چیزی که این روزها توجه همگان را به خود جذب کرده کم‌کاری‌های اعضای شورای شهر آبادان است.

بی توجهی شورای شهر  به اعتماد آبادانی ها

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سامانه «فارس من» با هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم راه اندازی شده است و در سریعترین زمان به پیگیری موارد اعلامی  می‌پردازد.

«تحقیق و تفحص از شورای شهر آبادان» یکی از عناوینی بود که از طریق مخاطبان در سامانه فارس من به ثبت رسیده و خبرگزاری فارس این موضوع را پیگیری کرده است.

دوره چهارساله شورای پنجم شهر آبادان نیز رو به اتمام است، اما آن چیزی که این روزها توجه همگان را به خود جذب کرده کم‌کاری‌های اعضای شورای شهر آبادان است، سال‌هاست که مردم این دیار چشم انتظار انجام  پروژه‌هایی در راستای عمران و آبادانی و بهبود خدمات  شهری شهر هستند ولی متاسفانه شعارها، پوسترها و بنرهایی انتخابات در حد یک شعار ماند.

مردم، علی‌الخصوص جوانان انقلابی شهر که چشم‌انداز پیشرفت و آبادانی آبادان را متناقض با وعده‌های داده شده از سوی شوراها می‌دیدند با ثبت سوژه در فارس من، خواستار پیگیری این موضوع شدند.

علی عزیزی شهروند آبادانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: متاسفانه شورای شهر در این دوره اگر عملکرد خوبی داشت وضعیت شهر اینگونه نبود، اگر شهر آبادان با شهرهای دیگر که شهرداریشان رتبه یازده را دارد مقایسه کنید عملکرد ضعیف شورای شهر را می‌بینید.

وی با اشاره بر اینکه شورای شهر باید کاردان متخصص و پیگیر مسائل باشد، افزود: یکی از وظایف اصلی شورای شهر انتخاب شهردار است و نظارت عملکرد شهردار و زیر مجموعه شهرداری است ولی این اتفاق در شهر آبادان رخ نداد است اگر نظارت بر کار شهرداری بود وضعیت آبادان اینگونه نبود.

این شهروند آبادانی بیان کرد: اگر عملکرد اعضای شورای شهر خوب بود در طول 3 سال سه شهردار عزل و نصب نمی‌کردند. با برسی پروژه‌های که برای آبادان در این دوره تعریف شد ملاحظه می‌کنید که هیچ پروژه ای به سرانجام نرسیده یا حتی اگر کاری انجام شده تاثیری مثبتی بر چهره شهر نداشته است.

او در ادامه می گوید: حال بماند که چندین پروژه شهرداری کنسل شده است و آن هم به دلیل عدم کفایت پیمانکار و عدم نظارت ناظر، سوال اینجاست چرا باید این اتفاق بیفتد. چرا در انتخاب پیمانکار و ناظر دقت کافی انجام نشده است. شهری که تنها عنوان شهر را به یدک می‌کشد از رفاه، امکانات اولیه شهری مناسب و در خور شأن مردم شریف و انقلابی آبادان، محروم است.

سلامت و امنیت نمیتواند بهای مسامحه مسئولان باشد

 

فاطمه علیزاده یکی از شهروندان آبادانی با تاکید بر اینکه زمان طولانی از انتخاب اعضای شورای شهر گذشته ،اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن پایان دوره  شورای پنجم هنوز حرکت قابل توجهی از شورا در راستای عمران و آبادانی شهر صورت نگرفته، این اعضا شعارهایی را دادند و مردم هم به اعتبار آن به ایشان رای دادند ولی دوره رو به اتمام است و یقینا کاندیداها با شعارها، پوسترها و بنرهایی از همان وعده ها خواهند آمد.

 

وی افزود: روزی نیست که بوی تعفن آب‌های سطحی و جوب‌های سر باز درکوچه محله‌ها این شهر استشمام نشود، جای تاسف است که با وجود تذکرات و مطالبات متعدد مردم، شورای شهر نتوانسته است این مسائل را پیگیری و حل وفصل کند.

وی عنوان کرد: درباره عملکرد تعدادی از مدیران شهرستان نارضایتی شدیدی از سوی مردم این شهرستان در جریان است ولی از سوی فرماندار هنوز فکری به حال اینگونه افراد و مدیران ضعیف، اندیشیده نشده است. سلامت و امنیت مردم نمی‌تواند بهای مسامحه مسئولان باشد.

این شهروند آبادانی می‌گوید: مشکلاتی چون، عدم آسفالت خیابان‌ها، عدم جمع‌آوری زباله‌ها، روان آب‌ها، نبود سطل‌های زباله در گوشه و کنار شهر و بسیاری دیگر از اینگونه معضلات نه تنها هنوز حل نشده، بلکه روز به‌روز بر عمق آن افزوده می‌شود.

شورای شهر آبادان هیچ اقدام مثبتی نداشته و تمام پروژه‌ها راکد مانده است

حسین موسوی شهروند دیگر آبادان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به عملکرد ضعیف این نهاد در شهر گفت: اعتماد مردم نسبت به این افراد از بین رفته است. شورای شهر آبادان هیچ حرکت مثبتی نکرده و تقریبا شهر آبادان راکد مانده و کارهای عمرانی نیز صورت نمی‌گیرد.

این شهروند مطالبه‌گر می‌گوید: یکی از وظایف نمایندگان مردم یا همان شوراهای شهر و روستا بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرح‌ها و پیشنهادهای اصلاحی و راه‌حل‌های کاربردی در این زمینه‌ها برای برنامه‌ریزی و ارائه آن به مقامات مسئول است.

حسینی در ادامه  عنوان کرد: رفاه حال شهروندان یک شهر می‌تواند اولویت ابتدایی برای اعضای شورای آن شهر باشد که با برنامه ریزی دقیق و مدبرانه می‌توان چنین رفاهی را برای این افراد به ارمغان آورد اما در این دوره نه تنها برنامه‌ریزی دقیقی صورت نگرفته بلکه هیچ عملکردی از شورا ارائه نشده است. اعضای شورای شهرآبادان در کمتر جلسه اداری بین مسؤولان شهرستان و استان حاضر می‌شوند چه رسد به اینکه معضلات شهر آبادان را پیگیری کنند. 

وی اضافه کرد: متاسفانه مردم از برخی فعالیت‌های این افراد بی‌خبر بوده چرا که ماده 10 وظایف شورا بیان می‌کند که درآمد و هزینه شهرداری که هر شش ماه یکبار توسط شهرداری تهیه می‌شود باید انتشار آن برای اطلاع عموم مردم صورت گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، مهمترین انتقادهای مردم آبادان از بین رفتن اعتماد مردم نسبت به نمایندگان خود در شورای اسلامی شهر است و سهم خواهی، آفتی برای جریان‌های سیاسی است، امروز باید مهم‌ترین دغدغه همه مسئولان خدمت به مردم باشد.

شورای شهر به عنوان نهادی که  برخواسته از رای مردم است و لبه ارتباطی‌اش با شهروندان است در این دوره شدیدا‌ اعتماد اجتماعی به آن کاهش یافته، و اگر اعتماد مردم را از دست دهد با دشواری‌های زیادی روبرو خواهد شد و در سیاستگذاری‌هایش شاهد ثمربخشی نخواهد بود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول