اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

تکرار سناریو جمع آوری دستفروشان فردیس

لایحه جمع آوری دستفروشان و آزادسازی معابر و پیاده راه های فردیس با همکاری نیروی انتظامی پس از بحث و بررسی به تصویب رسید، این درحالی است که مدیریت شهری فردیس سال 97 یک بار برای جمع آوری دستفروشان اقدام کرد و البته طرح تا حدودی نیز پیشرفت داشت اما ناموفق بود.

تکرار سناریو جمع آوری دستفروشان فردیس

به گزارش خبرگزاری فارس از فردیس، با توجه به حضور مجدد دستفروشان در پیاده راه‌های بلوار شهدای فردیس که ساماندهی آنها به عنوان نمره مثبتی در کارنامه اولین مدیریت شهری فردیس می‌درخشید، نارضایتی شهروندان از این موضوع بار دیگر پررنگ شد.

از طرفی با توجه به شیوع کرونا حضور دستفروشان در خیابان‌ها و شلوغی پیاده روهای شهر فردیس نارضایتی مردم را دو برابر کرده و جمع آوری مجدد  دستفروشان و رفع سد معبر دوباره در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفت.

در نشست امروز شورای اسلامی شهر فردیس که عصر امروز برگزار شد، لایحه دو فوریت جمع آوری دستفروشان و آزادسازی معابر شهر فردیس با همکاری نیروی انتظامی در قالب قراردادی با مبلغ بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به صحن شورا ارائه شد.

اعضای پارلمان شهری فردیس علیرغم موافقت با لایحه و تسریع در جمع آوری دستفروشان، استمرار و نتیجه بخشی طرح جمع آوری دستفروشان را مستلزم برونسپاری و انجام آن به صورت مستقل و بدون تعامل با دستگاهی دیگر دانستند.

مجتبی قاسمی، رئیس کمیسیون عمران و خدمات شهر شورای اسلامی شهر فردیس با تاکید بر اینکه شهرداری لایحه ای قویتر و موثرتر برای کنترل و نظارت بر دستفروشان به شورا ارائه کند،  گفت:  رفع سد معبر و جمع آوری دستفروشان باید با برونسپاری و از طریق شرکت‌های انتظام انجام شود تا بصورت مستمر و نتیجه بخش باشد. چرا که هر نقصی در قرارداد تعاملی با نیروی انتظامی موجب حضور مجدد دستفروشان  در معابر می‌شود.

 حسن سعیدی باشسیز، عضو شورای اسلامی شهر فردیس نیز رفع سد معبر در تمامی مناطق و معابر شهر نه فقط بلوار شهدا را خواستار شد.

حسین احمدوند، عضو دیگر شورای شهر و رئیس شورای شهرستان فردیس حضور مجدد دستفروشان در معابر را به عنوان آسیب به اعتبار مدیریت شهری، بحرانی در شهر و دلیلی برای ایجاد نارضایتی شهروندان ذکر کرد و گفت: در شرایط کنونی رفع سریع بحران با همکاری نیروی انتظامی قابل انجام است. در مرحله بعدی شهرداری برای کنترل و نظارت بر ساماندهی دستفروشان  و استمرار آن با لایحه ای دیگر و از طریق برونسپاری به شورا ارائه شود.

در ادامه محمد خسروزاده، شهردار فردیس، گفت: طرح رفع سد معبر از اول تیرماه سال جاری، با قراردادی ۲۷۰ روزه با نیروی انتظامی در کل معابر شهر انجام می‌شود.

 وی افزود: تدوین لایحه برونسپاری پلیس ساختمان، سدمعبر صنفی و ساختمانی  در دستور کار است و در قالب یک بسته تکمیلی و جامع به شورا ارائه  خواهد شد.

لایحه مذکور  با رای موافق اعضای شورا با اصل و دوفوریت لایحه به تصویب رسید.

گفتنی است در سال ۹۷ با پیگیری مکرر رسانه‌ها، عزم جدی مدیریت شهری و همکاری مثبت نیروی انتظامی، دستفروشان فردیس به عنوان معضلی ۲۰ ساله، از بلوار شهدا جمع آوری و در بازارچه ای در کانال غربی ساماندهی شدند؛ اما در شرایط کرونایی دوباره دستفروشان معابر بلوار شهدای فردیس را قُرُق کردند.

انتهای پیام/ج/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول