اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

صداوسیمای خراسان رضوی با 18 هزار دقیقه برنامه به استقبال دهه کرامت می رود

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با بیان اینکه صداوسیمای خراسان رضوی با 18 هزار دقیقه برنامه به استقبال دهه کرامت می رود، از آمادگی این مرکز برای پوشش هر چه بیشتر برنامه‌های دهه کرامت خبر داد.

صداوسیمای خراسان رضوی با 18 هزار دقیقه برنامه به استقبال دهه کرامت می رود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی صدا و سیما خراسان رضوی، محسن نصرپور دهه کرامت را نقطه عطفی برای ارتباط بین مخاطبان رسانه استانی با دوستداران حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) دانست و از برنامه‌ریزی ویژه صداوسیمای خراسان رضوی برای پوشش، انعکاس و برجسته‌سازی ﻫﺮﭼﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺩﻫﻪ ﮐﺮﺍﻣﺖ، ﺑﺎ ﻣﺤﻮﺭﯾﺖ ﺣﺮﻡ ﻣﻄﻬﺮ ﻭ ﻣﻀﺠﻊ ﻣﻠﮑﻮﺗﯽ ﺁﻗﺎ ﻋﻠﯽ ﺑﻦ ﻣﻮﺳﯽ ﺍﻟﺮﺿا ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻼﻡ خبر داد و گفت: امسال با تولید و پخش بیش از 18 هزار دقیقه برنامه ایام شادی را برای مخاطبان رقم می‌زنیم. 

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی افزود: ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﺭﺍﺳﺘﺎ برنامه‌ریزی ویژه‌ای در حوزه‌های ﺗﻮﻟﻴدی سیما، صدا، ﺧﺒﺮ، ﺭﺍﺩﯾﻮﻫﺎی ﺑﺮﻭن مرﺯی، فضای مجازی و رادیو سراسری زیارت ﺩﺭ ﺭﺳﺎﻧﻪ ﺍﺳﺘﺎﻧﯽ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪه است و طیف گسترده‌ای از برنامه‌های جذاب برای میلاد امام رضا(ع) شامل انواع برنامه‌های جنگ، مستند، ترکیبی، مسابقه، نمایش، سخنرانی و ارتباط‌های زنده ویژه از حرم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) را در برمی‌گیرد.

وی پشتیبانی فنی از کلیه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی پخش شده از حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام برای تمامی شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی را افتخار و توفیقی دانست که نصیب این مرکز شده است و در ایام و مناسبت‌های خاص به‌ویژه دهه کرامت همکاران این مرکز با تمام توان و انرژی مضاعف آن را از سر شوق و علاقه به نحو احسن انجام می‌دهند.

نصرپور بیان کرد: برنامه «بهشت هشتم» در گروه فرهنگ و معارف اسلامی و توسط عبدالرزاق رمضان‌نژاد، علی‌محمد کاظمیان‌پور و محمدرضا امیری تهیه و در 10 قسمت 70 دقیقه‌ای به‌صورت زنده پخش می‌شود، همچنین برنامه «شب شرقی» که به صورت مشترک با شبکه تهران در 5 قسمت 60 دقیقه‌ای با موضوع کرامات و سیره رضوی به تهیه‌کنندگی سیدمحسن ناطقی از سیمای خراسان رضوی و شبکه تهران پخش می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی ادامه داد: «آبنبات چوبی» نیز عنوان برنامه‌ شاد و آموزنده‌ای است که در 2 قسمت برای مخاطب کودک و نوجوان جشن میلاد امام رضا(ع) و دهه کرامت را ملموس می‌کند، این برنامه که به کارگردانی و تهیه‌کنندگی حمید طباطبایی تولید و آماده پخش است ضمن ایجاد لحظات شاد و مفرح متناسب با سن و جنس مخاطب تلاش دارد تا معارف رضوی را تبیین کند.

وی افزود: «صبح خراسانی» نیز عنوان برنامه زنده صبحگاهی سیمای خراسان است که در 10 قسمت 40 دقیقه‌ای به موضوعات مرتبط با سیره و فرهنگ رضوی و سبک زندگی آن امام می‌پردازد، این برنامه توسط محسن وکیلی اسفندیاری تهیه و تولید می‌شود.

نصرپور یادآور شد: «اشاره» نیز عنوان برنامه زنده‌ای است که در 6 قسمت 45 دقیقه‌ای به انعکاس ویژه برنامه‌های شهرستان‌ها و مرکز استان به تهیه‌کنندگی آرش رهبر در برپایی جشن‌های دهه کرامت می‌پردازد، همچنین برنامه «در مسیر زندگی» در سری جدید که مصادف با دهه کرامت شده است به موضوعات این ایام با برکت می‌پردازد. 

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: شایان توجه است در این ایام از سیمای خراسان رضوی مستندهای مختلفی همچون «میزبان» و «زیارت» هریک در 10 قسمت 30 دقیقه‌ای و «مشهد الرضا» نیز در 6 قسمت 30 دقیقه‌ای به‌همراه 8 عنوان فیلم 90 دقیقه‌ای دیگر نیز پخش می‌شود.

وی اضافه کرد: 40 عدد کلیپ و نماهنگ با موضوع دهه کرامت و حضرت امام رضا علیه السلام و 10 قسمت از مجموعه «آوای رضوی» با میانگین زمان 5 دقیقه در فهرست پخش قرار گرفته است، شایان توجه است سیمای خراسان رضوی در ایام دهه کرامت علاوه بر پخش میان برنامه و موسیقی تصویرها، سخنرانی‌ها و مراسم متنوع حرم مطهر حضرت رضا(ع) را برای پخش از شبکه‌ها در اختیار سایر مراکز قرار می‌دهد.

نصرپور از طراحی ویژه برنامه‌هایی متنوع در رادیو خبر داد و گفت: برنامه «مشرق عشق» عنوان ویژه برنامه‌ای است زنده با هدف معرفت‌افزایی و ترویج فرهنگ و سیره رضوی توسط مصطفی اعلمی تهیه می‌شود و با اجرای گویندگان کشوری و ریحانه شادمان در روز میلاد حضرت رضا علیه السلام از ساعت 9 صبح به مدت 120 دقیقه از صدای خراسان رضوی و سایر شبکه‌های استانی پخش می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی عنوان کرد: برنامه «شوق زیارت» در 11 قسمت 85 دقیقه‌ای هر روز با هدف ترویج سیره رضوی و نحوه ارادت مشتاقان با رویکرد القای شادی و نشاط در سایه‌سار معارف رضوی منتقل کنند، این برنامه ساعت 21:35 به تهیه کنندگی رضا سلیمانی و با اجرای احسان کاشانی و ریحانه شادمان پخش می‌شود.

وی افزود: حریم مهر نیز ویژه برنامه‌ای است که هر روز از ساعت 9:05 زنده به روی آنتن می‌رود، سبک زندگی اسلامی و انطباق آن با شیوه و سلوک رضوی از اهداف این برنامه است که به تهیه‌کنندگی لیلا کامکار و با اجرای احسان کاشانی و اسفندیاری در 9 قسمت پخش می‌شود، زیر سایه خورشید نیز با موضوع تبلیغ و ترویج سیره رضوی به تهیه‌کنندگی محمد کمالی و اجرای مرضیه رحیمی تولید می‌شود. 

نصرپور اظهار کرد: رادیو خراسان رضوی نیز با پخش بیش از 20 عنوان برنامه مانند بانوی کرامت، ریحانه، رخ مهتاب، صدای سخن عشق، آهوانه، پابوس، آسمان هشتم، مسافران، سلطان خراسان، قرار عاشقی، دهکده، صدای زائر، شباهنگام، کرمانجی و مردم و مسؤولان ابعاد مختلف زندگی حضرت رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را مورد بررسی قرار می‌دهد.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با بیان اینکه رادیو زیارت با تولید و پخش ویژه برنامه‌های شاد و جذاب ایام خوبی را برای مخاطبان تدارک دیده است، عنوان کرد: این شبکه با مشارکت آستان قدس رضوی ویژه برنامه «رادیو حرم» را به‌منظور انتقال فضای شاد و روحانی حرم مطهر امام رضا علیه السلام به مشتاقان رادیو و همچنین ایجاد فضای پربار معنوی برای زائران حرم مطهر حضرت علی ابن موسی الرضا علیه السلام فراهم کرده است.

وی افزود: «رادیو حرم» به صورت زنده از استودیوی اختصاصی رادیو زیارت در حرم مطهر پخش می‌شود، «رادیو حرم» در ایام هفته کرامت هر روز به‌مدت 2 ساعت و در 2 بخش صبحگاهی از ساعت 10:15 و بخش عصرگاهی از ساعت 18:15 دقیقه توسط امیرحسن روحانی تهیه و با اجرای میثم مسرور از حرم مطهر پخش می‌شود.

نصرپور با بیان اینکه پیگیری مسائل و مشکلات و موضوعات پیرامون زائر و زیارت در برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری» رادیو زیارت انجام می‌شود، اظهار کرد: «گفت‌وگوی ویژه خبری» با هدف رفع مشکلات توسط معصومه نعمتیان تهیه و اجرا می‌شود، موضوعات مرتبط با آستان قدس رضوی همچون خادمان سلامت، طرح توسعه پیرامون حرم حضرت از جمله موضوعاتی است که در 8 قسمت از ساعت 13:15 بعد از خبر زیارت به‌صورت زنده پخش می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی با بیان اینکه برنامه «پرسش» نیز کاری است از گروه زیارت و فرهنگ رضوی رادیو زیارت که شبهات و ابهامات مخاطبان به‌ویژه جوانان درباره امام رضا علیه السلام را پاسخ می‌دهد، گفت: این سؤالات از طریق تلفن گویای شبکه به شماره 32283696 و پیامک 300008888 و سامانه پاسخگویی حرم مطهر به شماره 32020 استخراج می‌شود.

وی افزود: تهیه، پژوهش و نویسندگی «پرسش» را محمد گلگونی و اجرای آن را محمد رجایی و سیده فرزانه حداد به‌عهده دارند که در 10  قسمت ویژه دهه کرامت تهیه و ساعت 11 پخش می‌شود، در این برنامه از کارشناسان و اساتید حوزه و دانشگاه همچون حجج اسلام سیدمحمود مرویان حسینی، رضا وطن‌دوست، مهدی شریعتی‌تبار، علی جلائیان اکبرنیا، مجتبی الهی خراسانی و آقایان غلامرضا جلالی، حسین لطیفی، علی ایوبی و دکتر مرتضی انفرادی، دکتر امیر سلمانی رحیمی و دکتر رضا نقدی بهره برده می‌‌شود.

نصرپور ادامه داد: علاوه بر برنامه‌های فوق که به‌عنوان برنامه‌های شاخص شبکه رادیویی زیارت است در ایام دهه کرامت برنامه‌های «جلوه خورشید» در 12 قسمت 15 دقیقه‌ای، «صدای سخن عشق» در 12 قسمت 5 دقیقه‌ای، «شمس تفسیر» در 10 قسمت 20 دقیقه‌ای، «رواق اندیشه» در 10 قسمت 35 دقیقه‌ای، «حدیث مهر» در 12 قسمت 15 دقیقه‌ای و همچنین 10 نمایش با موضوع دهه کرامت و با مدت 30 دقیقه برای پخش برنامه‌ریزی شده و در جدول پخش قرار داده شده است.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی افزود: رادیو دری برون مرزی صداوسیمای خراسان رضوی نیز با توجه به بافت مخاطبین که از شیعیان و ارادتمندان ائمه معصومین هستند برنامه‌های خاصی را برای این ایام تدارک دیده است که اهم آن‌ها را می‌توان «کافه صبح» به تهیه کنندگی عارف حسینی با اجرای نصیراحمد مجاب در 10 قسمت و به‌مدت هر برنامه 50 دقیقه ساعت 8 صبح ، «زنده باد زندگیم با 10 برنامه 45 دقیقه‌ای و با موضوع فرهنگ و سیره رضوی به تهیه کنندگی وحیده حسینیان و اجرای زینب بیات از ساعت 10 صبح و «روی موج جوانی» با موضوع سیره و شیوه زندگی ائمه معصومین علیهم السلام توسط سید خان آقا موحد تولید و با اجرای حمیدرضا محمدی هر روز ساعت 17:15 به مدت 45 دقیقه به سمع مخاطبان می‌رسد، 2 برنامه «شاپرک» و «داستان‌های تمثیلی» نیز هریک به مدت 15 دقیقه هر روز از رادیو دری برای کودکان پخش می‌شود.

وی اضافه کرد: واحد اطلاعات و اخبار این مرکز نیز با 11 گزارش با موضوع‌های میلاد حضرت معصومه(س)، سبزوار باب الرضا، ارادت اهل سنت به حضرت، آئین 111 ساله عودسوزان، بانوان هنرمند و روکش‌های مرقد مطهر، موزه‌های حرم مطهر، معرفت رضوی، بچه محله امام و 3 گزارش درباره حال و هوای میلاد حضرت تدارک دیده است.

نصرپور تصریح کرد: شایان توجه است فضای مجازی مرکز خراسان رضوی برای پشتیبانی برنامه‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی به تولید تعداد متنابهی گیف، استیکر، پوستر و عکس‌نوشت اقدام کرده است که در این فضاها استفاده می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی افزود: علاوه بر برنامه‌های مشترک، همان‌گونه که ذکر شد مرکز خراسان رضوی مقدمات 7 هزار دقیقه ارتباط شبکه‌های استانی و 2 هزار دقیقه ارتباط شبکه‌های سراسری را با حرم حضرت امام رضا علیه السلام فراهم کرده است.

انتهای پیام/ 70051

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول