اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

از ظرفیت بی‌شمار گردشگری گلستان استفاده نشده است

استاندار گلستان گفت: گلستان یک استان گردشگری است اما هنوز از این ظرفیت بی‌شمار به نسبت سایر استان‌ها استفاده نشده است.

از ظرفیت بی‌شمار گردشگری گلستان استفاده نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، هادی حق‌شناس در اولین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان، با اشاره به تفاهم‌نامه منعقده میان وزارت نیرو و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری اظهار کرد: شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در حال آماده کردن طرحی با عنوان گردشگری آبی هستند که اجرای آن علاوه بر افزایش درآمد مردم روستاها، موجب حضور گردشگران در استان و پررنگ شدن وجهه گردشگری آن می‌شود.

وی تصریح کرد: در این طرح، حدود ۹۰ آب بندان و سد موجود در استان در زمینه گردشگری و ورزش‌های آبی شناسایی شده است.
حق‌شناس افزود: گلستان یک استان گردشگری است اما هنوز از این ظرفیت به نسبت سایر استان‌ها استفاده نشده و امیدواریم بتوانیم با برنامه‌ریزی مناسب از این قابلیت سودآور در راستای اشتغال و درآمدزایی مردم استان بهره ببریم.
استاندار گستان با اشاره به تعهد اشتغال استان گفت: در سال گذشته تعهد اشتغال استان ۳۰ هزار شغل بود که در سال گذشته ۲۷ هزار شغل ایجاد شد و تعهد اشتغال برای سال ۱۳۹۹ نیز ۳۳ هزار شغل است.
وی گفت: در سال گذشته یک هزار میلیارد تومان به اجرای طرح‌های کارورزی، اشتغال روستایی و ... اختصاص داده شد اما منابع سال جدید هنوز ابلاغ نشده است.
استاندار گلستان با اشاره به تدوین سند «جهش تولید» در استان، افزود: با توجه به نامگذاری سال جدید، دستگاه‌های اجرایی با محوریت سازمان برنامه و بودجه مکلف هستند طرح‌هایی که به توسعه زیرساخت‌های «جهش تولید» کمک می‌کند و تا پایان سال به اتمام می‌رسند را شناسایی و معرفی کنند تا با استفاده از منابع دولتی و بانک‌ها آنها را به بهره‌برداری برسانیم.

انتهای پیام/2307/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول