اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

صرفه جویی در آب را جدی بگیریم

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرج، گفت: یکی از فعالیت‌های عمده که همیشه مورد تاکید شرکت های آب و فاضلاب قرارگرفته، مدیریت مصرف با هدف کنترل و کاهش مصارف غیرضروری است.

صرفه جویی در آب را جدی بگیریم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، شهرام حافظ، مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرج، گفت: هرساله در کشور ما یکم الی هفتم تیرماه تحت عنوان هفته صرفه جویی در مصرف آب نامگذاری شده است که برنامه‌های مختلفی با رویکرد فرهنگی به منظور اصلاح الگوی مصرف توسط سازمان‌های ذیربط اجرا می‌شود.

مدیر آب و فاضلاب شهرستان کرج افزود: برنامه‌های فرهنگی و آموزشی مختلفی در راستای ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب در این ایام از سوی این شرکت اجرا می‌شود.

وی ، صرفه جویی در مصرف آب را یک وظیفه ی همگانی دانست و گفت: برنامه‌های پیش بینی شده از سوی متولیان تهیه و توزیع آب زمانی اثربخش است که مردم نیز با رعایت الگوی صحیح مصرف آب، از اسراف پرهیز و با صرفه جویی در مصرف این ماده حیات بخش، فرصت استفاده از آب را برای نسل های آینده نیز فراهم کنند.

حافظ با اشاره به اینکه کشور ایران، از جمله کشورهای پهناور دنیاست و نیاز به آب شیرین در بخش‌های گوناگون، از جمله کشاورزی بسیار فراوان است، اظهار کرد: استفاده بهینه از آب، موجب بهره‌مندی از فعالیت‌های اقتصادی مناسب و ساماندهی اقتصاد کشور می‌شود.

وی افزود: با مصرف درست و بهینه آب و هدایت آن به بخش کشاورزی، می‌توان بسیاری از مواد غذایی مورد نیاز کشور را تأمین کرد تا نیازمند بیگانگان نباشیم.

حافظ ادامه داد: آب در پیدایش طراوت و شادابی محیط نقش مؤثری دارد و با صرفه جویی می‌توان هزینه‌های مربوط به تصفیه آن را صرف آبرسانی به مناطقی کرد که دچار کمبود آب هستند.

حافظ با بیان اینکه مصرف آب به طورصحیح و مطابق الگوی مصرف و جلوگیری از هدر رفت آن، می‌تواند تا حدی جایگزین کمبود منابع تامین آب باشد، اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های عمده که همیشه مورد تاکید شرکت های آب و فاضلاب قرارگرفته، مدیریت مصرف با هدف کنترل و کاهش مصارف غیرضروری است.

مدیر آب وفاضلاب شهرستان کرج تصریح کرد: خداوند متعال آب را مهم ترین عامل حیات و زندگی می داند و در قران مجید می‌فرماید: و هر چیز زنده ای را از آب قرار دادیم، صرفه جویی در مصرف آب یک وظیفه عمومی در جامعه است و با توجه به آموزه های دینی باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

حافظ گفت: با عنایت به افت آب‌های زیر زمینی که میلیون ها سال طول کشیده بود جمع آوری شود و افزایش عمق چاه‌ها در برخی از مناطق شهری و روستایی به بالای ۳۰۰ متر و مشکلات بهره برداری از اینگونه چاه‌ها، لذا از این پس باید با فرهنگ سازی بحث مدیریت مصرف از طرق مختلف جدی گرفته شود که همکاری تمامی اقشار اعم از ارگان‌ها ونهادها و سازمان‌ها و مردم شریف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی درباره مصادیق مدیریت مصرف استفاده از شیرهای اهرمی، استفاده از مخزن ذخیره با حجم ۲۵۰ لیتر به ازای هر واحد مسکونی و پمپ ( به جای پمپ مستقیم به شبکه) سرکشی مرتب به کولرهای آبی و کنترل نشت آب از آن و گزارش استفاده غیر مجاز از آب را از جمله موضوعات قابل توجه مشترکین محترم در این باب نام برد.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول