اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

ناکامی مخالفان هنگ کنگی در جلب حمایت برای آغاز دور تازه اعتراضات

خبرگزاری رویترز از ناکامی کمپین مخالفان هنگ کنگی در جلب حمایت برای شروع دور تازه اعتراضات ضددولتی خبر داده است.

ناکامی مخالفان هنگ کنگی در جلب حمایت برای آغاز دور تازه اعتراضات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رویترز از ناکامی مخالفان دولت هنگ کنگ برای جلب حمایت کافی و شروع اعتراضات و اعتصابت جدید علیه قانون امنیت جدید این منطقه که اخیرا در کنگره خلق چین مورد تصویب قرار گرفته است خبر داد. 

رویترز افزود: بعد از یک سال اعتراضات اغلب خشونت آمیز که دولت محلی هنگ کنگ آن را اغتشاش و اقدامات جدایی طلبانه می‌داند، مخالفان ضددولتی قدرت جنبش خود را به دلایلی نظیر محدودیتهای کرونا، خطر بازداشت از سوی پلیس و عدم کسب مجوزهای لازم برای برپایی تظاهرات از دست داده‌اند.

این گزارش افزود، مخالفان کمپین جدیدی را برای جلب حمایت از دور جدید اعتراضات آغاز کرده‌اند که فقط 8943 نفر در این کمپین شرکت کرده و تا کسب آستانه لازم برای آن فاصله بسیاری دارد هرچند که 95 درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی موافق شروع دوباره اعتراضات هستند.

اتحادیه‌های مخالف در این نظرسنجی از طیف وسیعی از قشرهای مختلف که خودشان را حامیان دموکراسی می‌نامند از جمله صنعت هوایی، حمل و نقل، ساخت و ساز، تکنولوژی و گردشگری برای حضور در کمپین دعوت کرده بودند.

کنگره ملی خلق چین هشتم خردادماه در جلسه‌ای با حضور «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور این کشور مصوبه موسوم به قانون امنیت ملی هنگ‌‌کنگ را با هدف تقویت امنیت این منطقه به تصویب رساند؛ اقدامی که با واکنش تند آمریکا و برخی کشورهای اروپایی مواجه شده است.

یکی از موارد مطرح شده در این قانون تاسیس یک آژانس امنیت ملی در هنگ کنگ است.

کشورهای غربی مدعی هستند که این مصوبه نقض توافق‌های پیشین چین در رابطه با وضعیت خودمختاری هنگ‌کنگ و تلاشی از سوی پکن برای تحت تسلط درآوردن این منطقه است اما دولت چین ضمن رد این ادعاها اعلام کرد که هنگ‌کنگ بخشی از سرزمین واحد چین است و پکن دخالت‌های خارجی در امور داخلی خود را بر نمی‌تابد.

چین همچنین  اجرای این قانون را حق حاکمیتی خود و در راستای تامین منافع امنیت ملی سرزمین اصلی چین خوانده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول