اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرونا | بازداشت ۴۰۰ نفر در تظاهرات ضد قرنطینه‌ای در هلند

نیروهای امنیتی و پلیس هلند با حمله به معترضانی که ضد قوانین و محدودیت‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا تظاهرات کرده بودند، تعداد زیادی را بازداشت کردند.

کرونا | بازداشت ۴۰۰ نفر در تظاهرات ضد قرنطینه‌ای در هلند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، گروه‌های مختلفی از مردم هلند روز یکشنبه به خیابان‌ها آمده و علیه تصمیمات دولت برای تداوم اعمال قوانین و محدودیت‌های مرتبط با ویروس «کووید۱۹»، تظاهرات و اعتراض کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پلیس هلند می‌گوید در روز گذشته چند هزار نفر در شهر «لاهه» با تظاهرات در خیابان‌ها، اعتراض خود را نسبت به محدودیت‌‌های اعمالی از سوی دولت نشان دادند.

دولت هلند در حالی اجازه برگزاری این تظاهرات را داد که به دلیل بحران پیش‌آمده بر اثر شیوع ویروس کرونا، هرگونه تجمع یا راهپیمایی در این کشور ممنوع شده است.

بر این اساس، پلیس هلند در صفحه توئیتر خود از بازداشت ۴۰۰ نفر از معترضان که از توصیه‌های امنیتی برای متفرق شدن تبعیت نکردند، خبر داد.

 

 

تصاویر منتشر شده از این اعتراضات نشان می‌دهد که نیروهای پلیس برای متفرق کردن معترضان از لوله‌های آب‌پاش و باتوم استفاده کردند.

به نوشته رویترز، معترضان هلندی در شهر لاهه با سر دادن شعارهایی مانند «قرنطینه را پایان دهید» از دولت خواستند که به‌جای ممنوعیت‌های عبور و مرور، محدودیت فاصله ۱.۵ متری شهروندان از یکدیگر را به قانون تبدیل کند.

این در حالی است که برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد شمار کل مبتلایان ویروس کرونا در هلند به ۵۰ هزار نفر نزدیک شده و تا کنون بیش از ۶ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در هفته‌های پیش نیز هزاران نفر از مردم کشورهای مختلف اروپا به تداوم وضعیت قرنطینه در کشورهای خود اعتراض کرده که با یورش نیروهای پلیس به خشونت کشیده شد. (جزئیات بیشتر)

 

 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول