اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اعتراض جالب توجه نانوایان یاسوج به ارزان بودن قیمت نان+تصویر

خبازان یاسوجی که گروهی در فضای مجازی تشکیل داده‌‌اند اسم گروه را جالب توجه گذاشته‌اند که در جای خود قابل توجه و تامل است.

اعتراض جالب توجه نانوایان یاسوج به ارزان بودن قیمت نان+تصویر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج یکی از مشکلات سال‌های اخیر در استان کهگیلیوه و بویراحمد و مشخصا شهر یاسوج مرکز استان کیفیت بسیار بد و نامطلوب نان است که داد مردم را درآورده و گوش هیچ مسئولی بدهکار این مشکل نیست.

بنا به گفته پزشکان متخصص گوارش از عمده‌ترین دلایل مشکلات گوارشی مردم استان که در سال تعداد زیادی نیز بر اثر ابتلا به سرطان های گوارشی از دنیا می‌روند همین کیفیت پایین نان است.

اما در این بین همه مشکلات را نباید تنها مربوط به خبازان دانست چرا که کیفیت پایین آرد در استان و همچنین ساماندهی نشدن درست و حسابی قیمت‌ها که هم مصرف کننده و هم نانوا در این بین ضرر نکنند موجب کیفیت بسیار پایین نان در سطح استان بوده است.

آقائی یکی از این خبازان یاسوجی به خبرنگار فارس گفت: قیمت نان پایین است و مدتی است که خواستار افزایش قیمت نان هستیم در حالی که آرد را از شیراز تامین می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال فارس که مردم از کیفیت پایین نان به شدت گلایه دارند، افزود: کیفیت پایین نان به دلیل آرد آن است. آرد کارخانه یاسوج بی‌کیفیت است به همین دلیل کیفیت نان مورد انتقاد مردم است.

آقائی عنوان کرد:  از ۳۰۰ واحد خبازی در مرکز استان تعداد زیادی آرد خود را از شیراز تامین می‌کنند، واحدهایی که آرد خود را از شیراز تامین می‌کنند کیفیت بهتری نسبت به واحدهایی دارند که از آرد کارخانه یاسوج استفاده می‌‌کنند.

به گزارش فارس آن‌ها همچنین نسبت به قیمت پایین و تکان نخوردن قیمت نان در سال‌های اخیر در استان به شدت معترض هستند و می‌گویند وقتی قیمت نان بر خلاف سایر نقاط کشور تکانی نمی‌خورد و مسوولان هم به فکر ما نیستند موجب می‌شود که در کیفیت نان اثر بگذارد.

خلیلی یکی از شهروندان یاسوجی که برای خرید نان به نانوایی مراجعه کرده در همین خصوص به خبرنگار فارس گفت: وقتی چانه‌های خمیر به شدت کوچک شده و آب می‌رود وزن نان کاهش پیدا می‌کند و شاهد کیفیت نامطلوب نان هستیم.

وی گفت: مردم حاضرند قیمت بیشتری بپردازند اما نان بهتر و با کیفیت‌تری دریافت کنند مسوولان استنی کمی هم به فکر باشند کاری کنند که هم مشتری و هم نانوا راضی باشند و این چنین با نان بی‌کیفیت شاهد امراض گسترده گوارشی در استان نباشیم.

به گزارش فارس، خبازان یاسوجی که گروهی در فضای مجازی تشکیل داده‌‌اند  اسم گروه را «نان مفت پزان» گذاشته‌اند که در جای خود قابل توجه و تامل است.

مسوولان استانی باید هر چه سریعتر وارد میدان عمل شده و واکاوی کنند که دلیل کیفیت پایین نان چیست و آیا قیمت نان در کیفیت کار خبازان اثرگذار بوده است و اگر چنین است به نحوی که هم مشتری و هم نانوا آسیب نبیند قیمت نان را ساماندهی کنند.

 

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول