اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

تزریق 450 میلیارد تومان تا دو هفته آینده به منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال اردیبهشت 1400 افتتاح می‌شود گفت: ‌تلاش می‌کنیم تا 2 هفته آینده 450 میلیارد تومان به این پروژه تزریق کنیم.

تزریق 450 میلیارد تومان تا دو هفته آینده به منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد باقر نوبخت در حاشیه بازدید از منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال گفت: این آزادراه با مشارکت مالی ‌دولت و بنیاد مستضعفان در حال احداث است. 

وی افزود: سال گذشته همین ایام بازدیدی از منطقه یک آزادراه تهران ـ شمال داشتیم و توافق کردیم که همت شود این پروژه تا پایان سال 98 افتتاح شود که این افتتاح انجام شد.‌‌

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: امروز برای منطقه 2 آزادراه به طول 22 کیلومتر تامین منابع مالی و پیشرفت پروژه در حال بررسی است.

نوبخت افزود: منطقه 2 حدود 16 کیلومتر تونل دارد و بقیه هم پل است. تونل بزرگ البرز به طول 6.4 کیلومتر در این منطقه تقریبا تکمیل شده است.

وی ادامه داد: طبق برآوردهای این منطقه برای تکمیل 3 هزار میلیارد تومان منابع لازم دارد. دولت و بنیاد برای منطقه 2 تاکنون 900 میلیارد تومان پرداخته اند و 2 هزار و 100 میلیارد تومان دیگر باقی مانده است. 

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: تلاش می‌کنیم تا یکی دو هفته آینده مبلغ 450 میلیارد تومان به عنوان سهم دولت به منطقه 2 آزادراه تزریق کنیم. 

نوبخت تاکید کرد: اگر این پروژه یک روز هم زودتر افتتاح شود، موجب رفاه مردم است. 

وی ادامه داد: مهم‌ترین بخش منطقه 2 تونل 6 هزار و 400 متری است که از آن عبور کردیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: پیش بینی می‌شود این پروژه در اردیبهشت 1400 یا اولین زمان در نظر گرفته شده افتتاح شود. 

وی بیان داشت: منابع مالی دولت محدود است اما سازمان برنامه و بودجه با نظر دولت اولویت‌بندی کرده است که طرح‌هایی که با توجه به سرمایه گذاری آنها در اولویت است امسال بهره برداری شود.

نوبخت گفت: ‌تلاش می‌کنیم در منطقه 2 یک خط را آماده کنیم و از جاده موجود (قدیم) برای تردد لاین دیگر استفاده شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه اضافه کرد: با تکمیل منطقه یک مسیر آزادراه 2 ساعت کوتاه‌تر شد و با اتصال منطقه 2 آزادراه عبور و مرور برای مردم آسان‌تر می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول