اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

علائم سردرد میگرنی را بشناسید

متخصص مغز و اعصاب گفت: سردرد میگرنی در اغلب موارد یک طرف سر را فرا می‌گیرد، معمولا علائمی نظیر حال تهوع، احساس ضربان در سر و تشدید درد با نور و صدای زیاد را دارد.

علائم سردرد میگرنی را بشناسید

فرزاد اشرافی متخصص مغز و اعصاب در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، درباره سردردهای میگرنی اظهار داشت: میگرن به عواملی مانند جنسیت، سن وحساسیت به نور در نور بستگی دارد و معمولا سردردهایی که در مراحل اولیه بیدار شدن از خواب دیده می‌شود و علائمی نظیر درد دور چشم و تیر کشیدن ناحیه گیجگاهی را دارند سردردها خوشه‌ای هستند و باید برای اطلاع از دلیل بیماری فرد وضعیت جسمانی فرد بررسی شود.

وی گفت: سردرد میگرنی ممکن است یک سمت سر را فرا گیرد و ممکن است اطراف چشم را در برگیرد، سردردهای معمولی معمولا بر اثر استرس یا خستگی و مطالعه زیاد بروز می‌کند، سردرد میگرنی در اغلب موارد یک طرف سر را فرا می‌گیرد، معمولا علائمی نظیر حال تهوع، احساس ضربان در سر و تشدید درد با نور و صدای زیاد را دارد.

اشرافی افزود: این سردردها با بوی سیگار تشدید می‌شود و ممکن است بین 4 الی 72 ساعت طول بکشد، سردرد میگرنی مزمن است و با گذشت زمان ممکن است ادامه پیدا کند و با افزایش سن فرد حملات کاهش یابد.

متخصص مغز و اعصاب گفت: توصیه می‌شود این افراد در زمان شروع علائم در محیط تاریک استراحت کنند و یا در زمان احساس سر درد سر و چشمان خود را ببندند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول