اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

نامور: اعلام ورشکستگی می‌کنم/ دولت حمایتی از سالن‌های تئاتر خصوصی نکرده است

مدیر عمارت نوفل لوشاتو عنوان کرد:‌ تعطیلی‌های پی در پی و عدم حمایت دولت از سالن‌های خصوصی، وضعیت اعتمادسازی مردم برای ورود به سالن‌ها و همینطور نبود متریال لازم برای حفظ سلامتی مردم باعث شده تا تصمیم به واگذاری سالن نمایشی را بگیرم.

نامور: اعلام ورشکستگی می‌کنم/ دولت حمایتی از سالن‌های تئاتر خصوصی نکرده است

«داود نامور» مدیر عمارت نوفل لوشاتو از سالن‌های خصوصی تهران که در این سال‌ها فعال بوده است، در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس درباره مشکلات فعلی تئاتر و بازگشایی سالن‌ها گفت: من هنوز هیچ کاری را نه آماده کردم  و نه تصمیم به اجرا دارم فعلا وضعیت اصلا وضعیت خوبی نیست.

وی در این باره توضیح داد: چه تضمینی وجود دارد که اگر کسی ناقل باشد ووارد سالن تئاتر بشود و در نهایت اتفاق ناگواری نیافتد؟ بهرحال ما که امکاناتی برای جلوگیری از اشاعه ویروس در سالن ها را نداریم دولت هم که از ما هیچ حمایتی نکرده است پس با این وضعیت بعد از چند ماه تعطیلی چه کاری می‌توانیم انجام دهیم که به نفع خودمان و مردم باشد؟

نامور در پاسخ به این سوال که قرار بوده دولت حمایت‌هایی برای وسایل ضدعفونی کننده سالن‌های خصوصی داشته باشد و آیا این اتفاق افتاده یا خیر، گفت: آقایان مدیران دولتی می‌گویند که سالن‌ها بازگشایی شود اما با چه شرایطی؟ آیا چیزی در اختیار ما قرار داده‌اند؟ صحبت‌هایی هم که شده همه در حد حرف باقی ماننده است و اصلا بلبلشویی است که مشخص نیست چه اتفاقی در آینده خواهد افتاد.

مدیر عمارت نوفل لوشاتو اظهار داشت: با آقای اتابک نادری هم که صحبت کردیم ،‌او گفت که در حد وظیفه‌شان کار انجام داده‌اند و فعلا خبری از بودجه نیست بنابراین ما هم فعلا نمی‌توانیم هیچ برنامه‌ای داشته باشیم چون اعلام ورشکستی کردم و تصمیم دارم سالن را واگذار کنم.

 

وی درباره مشکلات فعلی و تصمیمش برای واگذاری سالن تئاتر گفت: متأسفانه الان وضعیت بدی است مردم یا می‌ترسند به سالن‌ها بیایند یا اینکه اگر بیایند هم باید همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود که ما امکاناتش را نداریم. یک بخش تصمیمی که من گرفتم به خاطر مشکلات مالی و اجاره بها و بخش دیگر عدم استقبال مردم که مطمئن از آن هستم و همینطور اینکه خودم هم افسرده و خسته هستم و نیاز به استراحت دارم. ترجیح می‌دهم که سالن را واگذار کنم و فعلا به همان کارهای هنری و آموزشگاه خودم برسم دردسرش هم کمتر است.

نامور با اشاره به مذاکراتی که با یکی از تئاتری‌ها برای واگذاری سالن‌ها داشته، گفت: پنج ماه است که جز عدم صداقت چیزی نشنیدم دیگر توان ندارم اگر در این سرمایه‌ام را جای بهتری هزینه می‌کردم، بهتر بود و تا به حال با همین سرمایه 10 سالن تئاتر خریده بودم منتها همه سه سال وقتی که گذاشتم به خاطر رشته و عشقم به تئاتر بود.

وی درباره واگذاری سالن نوفل لوشاتو گفت:‌تصمیمم قطعی است به نظر من دولت یا اصلا تئاتر را نمی‌خواهد و یا نیازی بدان ندارد بهرحال در همین چند ماه هم مشخص شد که مردم اگر تئاتری هم نباشد راحت زندگی‌شان را می‌کنند الان هم که می‌بینید همه کسب و کارها شروع شده اما ما باز باید با 50 درصد ظرفیت شروع کنیم تازه اگر هم که مردم از همان 50 درصد استقبال کنند.

نامور اظهار داشت: در همین سال‌ها ثابت کردیم که بهتر از دولتی‌ها کار می‌کنیم هم با کیفیت‌تر و هم آموزشی و اجتماعی‌تر اثر تحویل جامعه می‌دهیم که تأثیرگذار تر هم هست و در واقع بنگاه اقتصادی تئاتر از سوی خصوصی‌ها می‌گذرد. اگر حتی برخی از وعده و وعید های مدیران اعمال می‌شد شاید الان شرایط ما بهتر از این بود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول