اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

مددجویان می‌توانند با آموزش یک مهارت تازه و کاری ایجاد اشتغال کنند

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین در بازدید از کمیتۀ امداد استان گفت: مددجویان کمیته امداد می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های گسترده آموزشی در جهاد دانشگاهی، یک مهارت تازه و کاری را فراگرفته و برای خود ایجاد اشتغال کنند و حتی دست به کارآفرینی برای دیگران بزنند.

مددجویان می‌توانند با آموزش یک مهارت تازه و کاری ایجاد اشتغال کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فرشاد پیله‌چی رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین در دیدار با مهرعلی حق‌گویان مدیرکل کمیته امداد استان قزوین، اظهار کرد: فعالیت‌های جهاددانشگاهی بسیار گسترده و مؤثر است و در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و درمانی فعالیت‌های شایان ذکری صورت گرفته است و ظرفیت فراوانی جهت خدمت به آحاد مردم و دستگاه ها و ارگان‌ها وجود دارد.

وی ضمن اشاره به سبقه همکاری و تعامل نزدیک دو نهاد افزود: در جهاد دانشگاهی استان قزوین معاونت‌های مختلفی نظیر فرهنگی، آموزشی و پژوهشی وجود دارد که هر یک می‌تواند خدمات خود را با شرایط ویژه در اختیار مددجویان کمیته امداد استان قرار دهد.

پیله چی بابیان اینکه در معاونت آموزشی جهاددانشگاهی زیرمجموعه‌های مختلفی مانند آموزش کوتاه‌ مدت و مرکز علمی کاربردی مشغول به فعالیت هستند، عنوان کرد: طی سال گذشته بالغ‌ بر 20 هزار نفر از خدمات مرکز آموزش کوتاه‌مدت استفاده کرده‌اند، در مرکز علمی کاربردی نیز سعی شده تا رشته‌های اثربخش مانند طراحی دوخت وسایر رشته‌های کارا را داشته باشیم.

وی افزود: این آموزش‌ها به حدی تأثیرگذار بوده‌اند که بسیاری از فراگیران پس از اتمام دوره توانسته‌اند با ایجاد کسب و کار مرتبط برای خود و دیگران ایجاد اشتغال نمایند.

فرشاد پیله‌چی عنوان کرد: مددجویان کمیته امداد می‌توانند با استفاده از ظرفیت‌های گسترده آموزشی در جهاد دانشگاهی، یک مهارت تازه و کاری را فراگرفته و برای خود ایجاد اشتغال کنند و حتی دست به کارآفرینی برای دیگران بزنند.

آموزش حلقۀ مفقوده اشتغال است

مهرعلی حق‌گویان مدیرکل کمیته امداد استان قزوین هم در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی  قزوین اظهار کرد: همکاری‌های صورت گرفته تاکنون بسیار موثر و اثر بخش بوده و در زمینه آموزش و بهره‌مندی از بخش‌های درمانی جهاد دانشگاهی به انسجام بیشتر و برنامه‌‍ریزی مدون‌تری نیاز است.

وی گفت: ایجاد اشتغال تابع شرایط و مستلزم ایجاد بسترهایی است و در حوزه تامین نیروی کار، آموزش حلقه مفقوده اشتغال است لذا توجه به آموزش و تأمین نیروی کار ماهر از ضرورت های برنامه های اشتغال زایی این نهاد است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهار کرد: متأسفانه گاهی مشاهده می‌شود که در سطح جامعه اقبال شایسته‌ای به امر آموزش وجود ندارد در حالی که بدون توجه به آموزش امکان پایدارسازی اشتغال نیز کاهش پیدا می‌کند.

حق گویان تصریح کرد: در این نهاد ایجاد اشتغال برای مددجویان متقاضی اشتغال با محوریت آموزش رقم می خورد تا فرد با شناخت بیشتر برای حضور در عرصه کار وارد شود.

وی در پایان گفت: امروز نیاز داریم تا فاصله آموزش و فضای کسب و کار را کاهش دهیم از این رو کمیته امداد امام(ره) این آمادگی را دارد تا برای فعالان عرصه تولید و کار؛ نیروی ماهر متناسب با مهارت مورد نیاز را آموزش دهد البته این آمادگی ریشه در توجه به آموزش در برنامه اشتغال زایی این نهاد دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول