اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نماینده مجلس: دولت باید هر چه زودتر موضعش رادر قبال قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام اعلام کند

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: دولت باید هر چه زودتر موضع خودش را نسبت به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام اعلام کند،‌ مماشات کردن با طرف غربی برای ما هزینه ساز خواهد بود.

نماینده مجلس: دولت باید هر چه زودتر موضعش رادر قبال قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام اعلام کند

محمدصالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: به نظر من برجام از همان ابتدا موجود ناقص الخلقه‌ای بود، از ابتدا برای جمهوری اسلامی هزینه داشت و امروز عملا وجود خارجی ندارد.

وی افزود: در ماجرای برجام امتیازات زیادی از ما گرفته شد و هزینه‌های زیادی به جمهوری اسلامی تحمیل کردند و در مقابل هیچ امتیازی به ما ندادند و هنوز هم اروپایی‌ها انتظار دارند که ما این قرارداد یکطرفه را حفظ کنیم.

رئیس کمیسون شوراهای مجلس اظهار داشت: اتحادیه اروپا هر چند وقت یک بار بیانیه‌ای صادر می‌کند و عنوان می‌کند که ما می‌خواهیم در بستر برجام اقداماتی را صورت دهیم اما تاکنون هیچ اقدامی را از جانب آنها مشاهده نکردیم.

جوکار خاطرنشان کرد: برجام امروز وجود خارجی ندارد که ما بخواهیم روی آن بحث کنیم یا بر مبنای آن مذاکراتی را که با اتحادیه اروپا و چه گروه‌های دیگر داشته باشیم.

وی افزود: علاوه بر اینکه طرف مقابل در برجام به تعهداتش عمل نکرده ما در این مدت برجام شاهد تشدید بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و گسترش نظارت‌ها در این حوزه از صنایع هسته‌ای‌مان بوده‌ایم و از مراکز هسته‌ای ما هم به صورت حضوری و هم از طریق دوربین‌های آنلاین خود بازرسی و نظارت داشتند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: ‌در نهایت با فشارهایی که از جانب آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی و عناصر خود فروخته منافقین تحمیل شد شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قطعنامه‌ای را علیه جمهوری اسلامی ایران صادر کرد.

جوکار خاطرنشان کرد: غربی‌ها به دنبال این بودند که از رهگذر برجام به صنایع موشکی و دفاعی ما را هم تحت کنترل خود بگیرند و آن را مهار کنند و همین طور به دیگر عرصه‌ها با این ترفند ورود پیدا کنند که با ورود هوشمندانه رهبر معظم انقلاب جلوی آن گرفته شد والا با دیپلماسی که ما داشتیم این اتفاق می‌افتاد.

وی افزود: دولت باید هر چه زودتر موضع خودش را نسبت به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام اعلام کند،‌ مماشات کردن با طرف غربی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی برای ما هزینه ساز خواهد بود و قابل قبول نیست.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اظهار داشت: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پس از اجرای برجام بازرسی‌های خود در کشورمان را به اندازه‌ای افزایش داده که شاهد بودیم بعضا بازرسان آژانس از مراکز غیر هسته‌ای ما بازدید داشتند.

جوکار خاطرنشان کرد: صدور قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام در واقع پایان همکاری‌هاست و ما قطعا در همکاری‌های خود با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تجدید نظر خواهیم کرد.

وی افزود: این شرایط می‌طلبد که دستگاه دیپلماسی ما با توجه به تجربیات تلخی که از مذاکرات دارد موضع جدی و سرسختانه‌ای را در قبال قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام اتخاذ کند.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در پایان گفت: با توجه به اطلاعات کذبی که آژانس بین‌المللی انرژی درباره برنامه هسته‌ای ایران می‌دهد ما دیگر حاضر نیستیم با این نهاد همکاری داشته باشیم. جایی که تحت سیطره آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها باشد طبیعی است که منافع قدرت‌های شیطانی را دنبال کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول