اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

تعطیلی مرکز نقاهتگاه بیماران مشکوک کرونایی و مشکلات خانواده‌های مبتلا به ویروس در گچساران

با شیوع پیک جدید بیماری و افزایش تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در گچساران آنچه که این روزها به گوش می‌رسد خبر از تعطیلی مرکز نقاهتگاه بیماران مشکوک به ویروس کرونا است.

تعطیلی مرکز نقاهتگاه بیماران  مشکوک کرونایی  و مشکلات خانواده‌های مبتلا به ویروس  در گچساران

خبرگزاری فارس گچساران_ سمیرا نصاری، با شیوع ویروس کرونا  در اسفندماه سال گذشته در کشور و به تبع در استان و شهرستان تدابیری در جهت مقابله با ویروس کرونا اندیشیده شد تا هر چه سریعتر این ویروس از بین برود.

 راه‌اندازی نقاهتگاه در شهرستان‌ها برای گذراندن دوره درمان افراد مبتلا و مشکوک به کرونا یکی از تدابیری بوده که اندیشیده شد و در این راستا مشاهده شد که در شهرستان گچساران نقاهتگاه بیماران کرونایی و مشکوک به این ویروس در مرکز کلینیک الفجر گچساران  در فروردین ماه تجهیز و راه‌اندازی شد.

این مرکز توسط یک پزشک، 6 پرستار  و ۹ نیروی خدماتی شامل نگهبان و خدمه برای خدمات رسانی به افراد مشکوک به کرونا در این مرکز راه‌اندازی شد تا از شیوع ویروس در بین خانواده‌های افراد مبتلا و مشکوک به بیماری کووید_19 جلوگیری شود.

 در همان روزهای اولیه مرکز نقاهتگاه گچساران با  50 تخت مجهز با همه امکانات رفاهی برای قرنطینه  این بیماران راه اندازی شد تاافراد مشکوک به ویروس کرونا  روزانه توسط پزشک ویزیت و به مدت 14 روز  در این مرکز قرنطینه  شوند.

مرکز درمانی کلینک الفجر گچساران به منظور  قرنطینه افرادی که علائم بیماری ویروس کرونا دارند و ماندن آنها در خانه و اجتماع امکان انتشار آن را افزایش می دهد راه اندازی شد.

با این تفاسیر و با شیوع پیک جدید این بیماری و افزایش تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا  در گچساران آنچه که این روزها به گوش می‌رسد خبر از تعطیلی مرکز نقاهتگاه بیماران مشکوک به ویروس کرونا است.

با تعطیلی این مرکز مشکلاتی را در بین خانواده‌هایی که فرد مبتلا به ویروس کرونارا دارند به وجود آورده است چرا که خانواده‌ها برای درمان و گذراندن دوره نقاهت بیمار مبتلا به ویروس کرونا باید با فرد مبتلا در منزل زندگی کنند.

 خبرحاکی از آن دارد که  این مرکز به دلیل عدم پرداخت حقوق پرسنل از جمله پرستاران تعطیل شده است که خبرنگار فارس در این راستا برای صحت این خبر در چندین تماس با سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران که علت تعطیلی این مرکز را جویا باشد تماس حاصل نمود  اما متاسفانه سرپرست شبکه بهداشت و درمان پاسخگو نبوده است.

برای دستیابی به صحت این خبر با دیگر مسوولان شبکه بهداشت و درمان گچساران تماس برقرار شد که ایشان  اذعان داشتند که این مرکز به علت اینکه تنها 3 بیمار کرونایی دوره نقاهت خود را می‌گذراندند و بعد از اتمام دوره درمان دیگر هیچ بیمار کرونایی به مرکز مراجعه نکرده است این مرکز از روز جمعه تا به امروز تعطیل شده است.

به گزارش فارس، در حال حاضر 225 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان گچساران شناسایی شده است که 70درصد این بیماران معادل 181 نفر در خردادماه امسال به این ویروس مبتلا شده‌اند.

متاسفانه رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، رعات نشدن فاصله اجتماعی درمکان‌های عمومی و از سرگیری زندگی عادی  موجب شد تا وضعیت این شهرستان   در خردادماه قرمز شود و  متاسفانه شاهد هستیم که روز به روز بر تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان افزوده می‌شود.

انتهای پیام/82031

 

 

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول