اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پای مشاور اسبق استاندار به پرونده شهرداری زنجان باز شد/ توضیح در مورد تخلف عضو پنجم شورا

نشست خبری دادستان زنجان تحت تاثیر پرونده موسوم به شهرداری و شورای شهر قرار گرفت که در این میان مطرح شدن نام مشاور اسبق استاندار و همچنین عضو پنجم شورا از نکات جدید آن بود.

پای مشاور اسبق استاندار به پرونده شهرداری زنجان باز شد/ توضیح در مورد تخلف عضو پنجم شورا

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام محسن کرمی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه(س) اظهار کرد: نظر عموم مردم درباره وقف این است که یک زمین یا خانه وقف سود اما ارزشمندترین چیز انسان عمر وی است.

در پرونده شهرداری ۱۱ متهم اصلی و ۲۰ نفر درگیر هستند که به پرونده آن‌ها رسیدگی شد

 

دادستان زنجان با تشریح بخش‌های از پرونده موسوم به شهرداری و شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه شهردار و دو شهردار منطقه، معاون اداری مالی، مشاور اسبق استاندار، پنج عضو شورای شهر و یک کارشناس افراد درگیر در پرونده شهرداری هستند،گفت: در پرونده شهرداری ۱۱ متهم اصلی و ۲۰ نفر درگیر هستند که به پرونده آن‌ها رسیدگی شد.

وی با اشاره به اینکه ما با شفاف سازی موافق هستیم، گفت: ما تقاضای اشد مجازات را برای این افراد داریم.

کرمی با اشاره به اینکه در بحث شهرداری ما بحث حقوق شهروندی را رعایت کردیم، گفت: بنده تاکید کردم که دستگیری‌ها در بین راه باشد و در منزل پیش خانواده و در محل کار پیش همکاران نباشد.

دادستان زنجان با اشاره به اینکه پس از دستگیری دو عضو یک عضو دیگر در همان زمان به دنبال این بود که یک ۲۰۰ میلیون تومان را هم بگیرد، گفت: خوشبختانه در این میان متوجه موضوع تخلف شدیم و دستگیری انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در بخش شهرداری یک قطعه زمین به «ثمن بخس» به قیمت سال 84 به میزان ۲ هزار و ۵۱۰ تومان به یک شرکت تعاونی خصوصی دادند که فساد بیش از 100 میلیارد تومانی می‌شود، گفت: این زمین در خارج از محدوده ولی در داخل حریم شهر است و در حال حاضر این زمین در صورت تفکیک شده، متری 10 میلیون تومان ارزش دارد و نزدیک به ۷ هکتار مساحت دارد با یک «مستمسک» دروغین و توجیه غلط قانونی و غفلت خیلی‌ها واگذار شده بود و در این وسط ۱۳۲ میلیارد تومان پول داشت ضایع می‌شد که جلوگیری کردیم.

کرمی تصریح کرد: در پروژه سبزه‌میدان جلوی تضییع حقوق حدود 50 میلیارد تومان گرفته شد و همچنین جلوی تخلف و هدر رفت 4 میلیارد تومان در خرید تجهیزات پارک بانوان نیز گرفته شد و ...، هر  شهرداری زنجان افراد خدوم و پاک‌دست بسیار هم داشته و دارد.

دادستان زنجان با اشاره به اینکه درباره سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری نیز گفت: سازمان فرهنگی در این زمینه تخلف نداشت، اما مدیران تلاش داشتند که برخی از مصارف خود را که فاقد مصارف قانونی بود از سازمان فرهنگی تامین کنند این سازمان را تحت فشار قرار دادند و تا حدودی هم موفق شده بودند و رئیس سازمان را تحت فشار قرار داده بودند که در این حوزه نیز وارد عمل شدیم، اما فساد این حوزه به اندازه پرونده شهرداری معظم نبود و جلوی تخلفات هم گرفته شد.

وی با تاکید بر پیگیری موضوع آسفالت گفت: در جلسات متعددی که برگزار شد، مقرر شد قراردادهای بخش آسفالت از یک سال مرسوم به 18 تا 24 ماه افزایش یابد تا کار انجام شده یک فصل سرما را هم دیده باشد.

کرمی اشاره به اینکه دستگاه قضایی خدمات فراوانی به مردم ارائه می‌کند، گفت: اقدامات بسیاری در استان زنجان صورت گرفته است اما ما اگر اطلاع‌رسانی نکردیم به خاطر رعایت حرمت شهر زنجان است چون مردم زنجان مردم نجیب و شریف و حریم نگه‌دار هستند و تواضع و ادب در بین قاطبه مردم موج می‌زند.

پس اگر چند نفر تخلف کرده‌اند، اینکه ما آن را در عرصه ملی تشریح  و مطرح کنیم به وجهه شهر آسیب می‌زند به همین دلیل ما به هیچ وجه دنبال موج آفرینی نیستیم و همه مسائل را روی دایره نمی‌ریزیم

 

دادستان زنجان دیگر مشخصه زنجان را منتصب بودن به اهل بیت و شور و شعور حسینی و همچنین خط شکنان دریادل عنوان کرد و گفت: از طرفی استان زنجان شهری دانشمندپرور است که عقبه شهر همه بیانگر این شاخصه‌ها است، پس اگر چند نفر تخلف کرده‌اند، اینکه ما آن را در عرصه ملی تشریح  و مطرح کنیم به وجهه شهر آسیب می‌زند به همین دلیل ما به هیچ وجه دنبال موج آفرینی نیستیم و همه مسائل را روی دایره نمی‌ریزیم.

وی تاکید کرد: ما به هیچ وجه برای کار مقطعی یک اقدام ماندگار را تحت تاثیر قرار نداده  و ضایع نمی‌کنیم و از تخلفات موج‌سازی نمی‌کنیم هر چند توان آن و دفاع حقوقی از اقدامات را داریم.

کرمی شهر را مصداق یک خانواده عنوان کرد و گفت: فرض بر اینکه در یک خانواده همه اهل علم و ادب و دین هستند و یک نفر تخلفی کرده، پس درست نیست که به خاطر یک نفر آبروی کل خانواده را ببریم.

غلبه رفتارها در زنجان، قانونی است و ما نمی خواهیم با پرداختن به تخلفات شان زنجانی ها از بین برود

 

دادستان زنجان تصریح کرد: غلبه رفتارها در زنجان، رفتارهای قانونی است و ما به دنبال این نیستیم که با پرداختن به تخلفات شان خوبی‌های مردم زنجان از بین برود.

شایان ذکر است، دادستان زنجان در پاسخ به سوال خبرنگار فارس در مورد عضو پنجم متخلف شورای شهر و علت حضور وی در جلسات گفت: سطح تخلفات وی پایین‌تر بود و ما با رعایت وی را بازداشت نکردیم.

توضیح دادستانی در مورد خبر

گفتنی است در ابتدا خبرگزاری فارس به نقل از دادستان زنجان تیتر خبر را با این عنوان آورده بود «پای معاون استاندار به پرونده شهرداری زنجان باز شد» که سپس روابط عمومی دادستانی استان زنجان با ارسال پیامی در مورد این خبر به این شرح توضیح و گفته‌های دادستان را اصلاح کرده است، در پرونده شهرداری جدیدا هیچ بازداشتی نداشتیم و فردی که سابقا بازداشت شده مشاور اسبق استاندار بوده است و هیچ یک از معاونان استاندار جزو متهمان پرونده نمی‌باشند و تشابه الفاظ در نشست خبری بدین وسیله تبیین و اصلاح می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول